Om grindar igen

Vid stugan har vi en trägrind.
 
Det här staketet är mest för att inte främmande bilar så lätt ska kunna vända hos oss. 
 
Tyvärr gör det att jag också tycker att det är svårt att vända och måste köra in i trädgården. Möjligen körde jag på stenmuren till vänster en gång. Det ser knappt ut att vara möjligt, undrar om maken satt upp trästolparna efter det...
 
Idag körde jag till grannbyn Södra Ljunga och fick hotstonemassage. Det var skönt, avslappnande och annorlunda. Södra Ljunga är ett gulligt litet samhälle som har en affär med en samlingslokal där de hade något jippo för sig ikväll. Jag parkerade här och gick hem till massören, för jag var osäker på hur det såg ut där. Jag vill ju inte köra in i andras murar, eller så... 
 
Ur dagboken 900923: Igår brakade sängen ihop under mig när vi skulle sova. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så fin er stuga ser ut. Bra med stolparna om i fall att... Allt kan hända ;-)

Svar: Stugan är fin, med tanke på att vi köpte den som ett förfallet ödetorp. Ja, allt kan hända när jag kör monstertruck...
Ylva

2020-09-23 @ 21:49:22
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Så fin er stuga är. Och skönt med massage.

Svar: Ja, stugan är söt. :-) Det var en ny sorts massage för mig, kul.
Ylva

Postat av: Ama de casa

Nej, ska man envisas med att köra på murar så bör man sikta på sina egna ;-)

Shit happens! Att sängen brakar ihop kan hända den bäste. Men varför brakade den bara under dig när ni skulle sova? :-D

Svar: Se där ett bra motto; sikta på dina egna murar! :-) Jag konstaterar att jag ofta sov över hos kompisar på den tiden och i detta fall Åsa, och vi sov inte i samma säng. :-)
Ylva

2020-09-24 @ 18:50:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

bra att ta det säkra före det osäkra :)

Svar: Ja, nu när jag varit där och konstaterat att de bor intill en stor äng kanske jag vågar parkera utanför om jag ska dit igen. :-)
Ylva

2020-09-24 @ 19:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0