På vårdcentralen

Idag har jag hängt här. 
 
Först fick jag en tid på vårdcentralen för att kolla upp mina öron. De kunde inte se något fel, men jag fick tabletter som ska hjälpa mot "eventuell vätska i mellanörat" och nässprej. Jag har knappt hört något på högerörat på tre veckor och det är rätt så handikappande. Sedan fick jag tid för test av antikroppar mot corona. Jag hoppas att jag haft det för det skulle vara skönt att kunna slappna av lite mer på skolan där eleverna hänger i klasar och inte alls bekymrar sig om avstånd. 
 
Ur dagboken 900907: Jocke kom fram till mig helt självmant och sa -nu ska jag säga som det är, mitt band har gått sönder. Men han skulle spela av sin brors band åt mig senare. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då hoppas jag att det hjälper mot ditt öra och att du har haft Covid-19. Själv har jag problem med lock för örat.

Svar: Det känns som om jag har lock för båda öronen nu, jättejobbigt! Hoppas att det snart kommer vaccin mot corona.
Ylva

2020-09-07 @ 21:32:03
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det är skönt att få testa sig om man haft olika symptom..

Min chef på jobbet berättade dock igår att hans syster fått covid nu för andra gången... på fyra månader, så ett vaccin vore nog på sin plats

Svar: Åh, nej, vad jobbigt att få det igen så snabbt! Ja, hoppas att det kommer vaccin snart!
Ylva

2020-09-08 @ 09:11:14
Postat av: Ama de casa

Jobbigt med öronen, hoppas det ordnar sig! Jag har inte gjort nån test angående Corona, men jag har åtminstone inte haft nån feber dom gånger dom har skjutit mig i pannan med en feberpistol på ett flertal ställen på våra småtripper.

Åhå! Det var ett sånt band som gått sönder. Det där lät värre än det var när jag började läsa... ;-)

Svar: När jag är riktigt hängig och tror att jag har feber har jag 36,5 så mig skulle de släppa in hur sjuk jag än är... men det är aldrig någon som skjutit mig med feberpistol. Jag undrar vad det var för band, det kanske kommer fram senare. :-)
Ylva

2020-09-08 @ 09:34:24
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0