Poddteater 16

Teaterföreningen Teater 16 där jag sitter i styrelsen håller nu även på att starta poddteater. 
 
De bygger en fin radiostudio och ska ha en kurs med en rutinerad människa från Sveriges radio. Det är så kul att se de ofta annars ganska blyga ungdomarna blomma ut och göra de mest fantastiska saker i Teater 16. Jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att prata i radio, men en del tycker tydligen att det är lättare än att stå på scen (vilket jag också vägrar). Jag har aldrig kommit till det stadiet att jag "blir någon annan" och vågar göra saker på scen. 
 
Ur dagboken 900908: Mamma och pappa ska övernatta i Ludvika så vi har huset för oss själva. Vi har spelat luffarschack, läst och lyssnat på musik hela dagen. Nu är det en sinnessvag tysk film på TV.
 
Jag och min kompis var väldigt lugna fast det var föräldrafritt hos mig. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket härligt projekt och kul att de vågar!

Svar: Det är jättekul och föreningen har fått pengar från allmänna arvsfonden för att starta upp detta. Visst är det fint att de vågar!
Ylva

2020-09-08 @ 21:08:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vad kul för ungdomarna :-) Själv har jag stått på scen många gånger, men det var i ungdomens dar, nu håller jag mig borta därifrån :-)

Haha! Föräldrafritt brukade betyda betydligt mer bus på min tid :-D

Svar: Jaså, du har stått mycket på scen, du. Det är en av mina stora rädslor! Ja, vi var skötsamma sextonåringar. :-)
Ylva

2020-09-09 @ 09:40:45
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilket kul projekt för ungdomarna :)
Jag skulle aldrig vilja stå på scen möjligtvis tala i radio :)

Kram <3

Svar: De är så kreativa och duktiga! Jag hatar att höra min röst och tycker att jag låter som en förkyld femåring... Kram!
Ylva

2020-09-09 @ 10:53:42
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0