Sigfridsofficiet

Igår klippte vi de tre fåren som vi inte fick tag i förra helgen. 
 
Det regnade så fåren hade gått in i sitt hus och vi kunde överrumpla dem och stänga in dem. 
 
Apropå får har jag köpt ett par fårörngott utan tillhörande lakan men bara för det behöver väl inte maken kombinera dem med gula lakan! Waauhh, jag hatar kombon brunt och gult, det känns som på sjuttiotalet. 
 
Idag var jag i kyrkan på Sigfridsofficiet som är musik från 1200-talet. Växjö stift fyller 850 år och har tagit fram detta program för att fira. Musiken skapades i Växjö domkyrka till Smålands apostel S:t Sigfrid och tillhör den äldsta musiken som gjorts i Sverige. Det var vackert med vevlira och sång på latin. 
 
Ur dagboken 900906: Anna frågade om jag är släkt med Christoffer och Sara Maad i Bjurs. Jag är tydligen lik dem. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så skönt att alla fåren är klippta nu. Gult och brunt på påslakan vägrar jag här!

Svar: Det hände under ett obevakat ögonblick när maken bodde ensam i stugan och valde lakan...
Ylva

2020-09-07 @ 06:33:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Snyggt att överrumpla fåren :-) Gillar örngotten men jag håller med om att brunt och gult är sjuttiotalskombi :-D

Svårt att avgöra om du är lik dom då jag inte har en aning om hur dom ser ut :-D

Svar: Jag har aldrig träffat dem heller, men det var roliga namn. :-)
Ylva

2020-09-07 @ 10:00:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det var en retro kombo i färger :)

Svar: Ja, visst är det väl det! Jag hade en gul period på åttiotalet och vill inte tillbaka till det heller...
Ylva

2020-09-07 @ 16:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0