Landet och stan

Idag gick jag en promenad med väninnan. 
 
Det finns fantastiska vitsippshav nu. 
 
Maken messade att han kommer hem från stugan senare ikväll för det blev fint väder. Vi brukar äta middag klockan åtta, vilket redan det är jättesent så jag åt då som vanligt. 
 
Inne i stan var det svarta moln samtidigt. Det är nästan alltid soligare i stugan än hemma, så jag ska åka dit oftare nu på våren. 
 
Ur dagboken 910428: Becker var ovanligt fåordig och ännu mer lågmäld än vanligt för han var förkyld. Ragg... äh, rygg- och nackgymnastik. 
 
(Om vår volleytränare sa ragg-gymnastik är det jättekul!)

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Dom där vitsippshaven är verkligen helt fantastiska! Blev helt tagen när jag såg såna efter att ha flyttat till Norrköping, i Norrland såg jag aldrig till några såna.

Haha! Ragg-gymnastik lät intressant... :-D

Svar: Ja, det är härligt med vitsippshav! Stackars vår manlige tränare som var tystlåten och skulle ha hand om damlaget. Vi var nog inte alltid helt snälla mot honom...
Ylva

2021-04-29 @ 09:14:39
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma

Men åh vad mysigt! <3 Promenader är underbara och speciellt nu när allt börjar blomma så fint.

Svar: Det är en trevlig trend att umgås med vänner på promenader, jag hoppas att jag kommer att fortsätta med det sedan även när man får ses inomhus.
Ylva

2021-04-29 @ 10:13:56
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Znogge

Vi har inga vitsippshav här vilket jag tycker är så synd. Tur att andra visar vackra bilder i stället.
8 var sent mitt i veckan men på helgen skulle det funka. För vår del blir det dock oftast 19:30 under helgerna.

Svar: Vitsippor i hav är otroligt vackert! Maken åker till stugan efter jobbet och skrotar runt ett tag så därför blir det sen middag. Annars vill jag helst äta halv fem för det gjorde vi alltid när jag växte upp. Hälsningar, Vanemänniska.
Ylva

2021-04-29 @ 18:36:03
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

härlig tid nu med alla vitsippor, gäller att njuta :)

Svar: I år får vi njuta länge av dem, det var nog en månad sedan jag såg den första. :-)
Ylva

2021-04-29 @ 19:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0