Långfredag

Maken har gått till jobbet en sväng fast jag sa att det är världens rödaste dag och att man inte får jobba på långfredagen...
 
Igår blev jag kär i en tupp, men som tur var är den inte till salu. De kostar 700 kronor om jag beställer från konstnären, så jag håller mig till mina äkta kycklingar. Se http://weidmert.se/ för mer fina hantverk.
 
De har pyntat fint på torget med tyll eftersom man inte ska ha äkta fjädrar. 
 
Möjligen lite färgad av umgänget med mina champagnepimplande vänner tycker jag att denna sittpuff ser ut som en kork. Inredningstips i tidningen Smålänningen. Skål då!
 
Ur dagboken 910402: Mycket kul kan hända på kort tid. Folk som vill växla pengar, frågar efter gatan man är på eller fastnar med bilen mitt i vägen. Köpte ett par ljusa Levis, skitsnygga och svindyra.
 
(Mamma och jag var på äventyr i London.) 

Kommentarer
Postat av: lisa

Håller med om att tuppen var fin men dyr dock :)
Vad bra att erat torg inte har äkta fjädrar. Jag har påtalat det i flera år nu till vår kommun men dom struntar i det tyvärr.
Ha en fin långfredag! Kram

Svar: Vi kommer nog att få massor av tuppar här, när vi ser vad kycklingarna blir... Dåligt av er kommun, jag tycker inte att det är så många som har fjädrar länge och det är bra, om man inte tar dem från döda fåglar. Kram!
Ylva

2021-04-02 @ 11:19:49
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jättefin tupp, men den främjar inte ekonomipriset direkt ;-)
Pallen ser verkligen ut som en cavakork! Eller champagnekork då, fast cavan är lika god och bubblig till en betydligt lägre kostnad :-D

Visst kan det hända mycket på kort tid! Det lät som ni hade det väldigt skoj i London även om ni inte kunde se samma musikal :-)

Svar: Det verkar som om vi kommer att få en faslig massa tuppar, så jag behöver inte köpa någon. Jag dricker inte vitt, men rosé och rött funkar. :-) Jag minns Londonresan som rolig och lyckad och vi var väldigt effektiva där som gick på varsin musikal. :-)
Ylva

2021-04-03 @ 09:10:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Glad påsk till er!

Svar: Hoppas att ni har en fortsatt fin påsk!
Ylva

2021-04-03 @ 10:52:16
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0