Om porslin

Utan att tala om det för mig har IKEA slutat att sälja vita tallrikar i serien färgrik.
 
Jag gillar ironin i "färgrik" och som tur är har vi köpt på oss en rejäl kollektion som ska räcka några år till. Jag trodde att denna bas-servis alltid skulle finnas kvar. Jag gillar även Höganäs gamla serie med olika färger som man kan kombinera. De försvann också när de bytte designer. 
 
Vi har en rejäl samling Höganäs också och engelska stengodsmuggar som jag fått av mamma som också har en överdriven samling temuggar. 
 
Ur dagboken 910406: Åt kött och potatisgratäng. Det luktade vitlök ända ut på gatan. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så fräckt! Får de verkligen göra så ;-)

Svar: Nej, det får de inte! Nu försöker Ikea blidka mig genom att sälja ut resten av serien Färgrik så jag kanske ska köpa på mig en blågrön samling.
Ylva

2021-04-06 @ 21:14:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men fy vad taskigt av både IKEA och Höganäs! En himla tur att du har varit så duktig på att hamstra ;-)

Som av en händelse åt jag kött och potatisgratäng igår jag med (en rest-takeaway från ett restaurangbesök). Men det luktade inte så jättemycket vitlök, faktiskt :-)

Svar: Jag har köpt på mig en del Höganäs på second hand och fått en massa ljusblå saker av vänner som tröttnat. :-) Ikea börjar säkert med någon annan vit serie som är billig. Ett tag kunde man köpa en kasse full med porslin för 100 kr på Ikea Fyndet. Haha, ni kanske luktade jättemycket vitlök utan att märka det! :-)
Ylva

2021-04-07 @ 09:27:33
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det var ett rejält lager med muggar och tallrikar ni hade iaf, så är ni försiktiga kanske ni klarar er några år iaf, då kanske det kommer tillbaka :)

Svar: Ja, eftersom vi bara är två och har diskmaskin behöver vi egentligen inte så mycket porslin. Det finns säkert second hand om jag panikar. :-)
Ylva

2021-04-07 @ 10:50:43
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Så tråkigt när de helt plötsligt slutar med en serie.
Såg nedan att du haft snö, inte kul på våren.
Sköt om dig!

Svar: Det är ännu värre när de slutar med möbler eller skåpluckor... När vi bytte kök ville jag ha samma luckor som vi hade i vår förra lägenhet men de finns inte längre. Nej, nu är snön fullständigt onödig! Ha det bra!
Ylva

2021-04-07 @ 12:24:10
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Hilma

Nämen gud vad taskigt att dom slutat sälja dom. Dålig stil alltså haha!

Svar: Visst är det! Ikea får aldrig sluta sälja sina serier. ;-)
Ylva

2021-04-07 @ 14:52:42
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0