Runkarpsrundan

Jag har inte många rundor som jag hittar vid stugan, men det finns en jag är säker på som tar ungefär en timme att gå. 
 
Det är sällan jag kommer från det här hållet så jag vet inte hur länge skylten har varit stulen denna gång. 
 
På andra sidan har vi fått behålla skylten. 
 
Här är det fint att gå i augusti när ljungen blommar mitt i vägen. 
 
Kycklingarna fick träffa mina kossaskor. 
 
Maken har gjort oss en till tron, men det är inte särskilt vackert där på hygget, så vi hoppas att fåren ska städa upp lite i den nya hagen. 
 
Ur dagboken 910419: Vi kom fram till åtta. Drack te. Mormors bullar! Ingen lagar mat som mormor. Utom mamma ibland. Fast ingen lagar å andra sidan mat som mig och Åsa heller. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det tycks verkligen vara en eftertraktad och populär skylt!

Svar: Ja, den brukar försvinna... Ändå sitter de hårt fast råkar jag veta. :-)
Ylva

2021-04-19 @ 21:29:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det är tydligen inte bara jag som gillar skyltar, men jag brukar inte sno dom ;-) Kan förstå att den skylten är poppis :-D
Roliga kossaskor!

Hade ni mästerkockstävlingar på den tiden det begav sig? ;-)

Svar: Jag älskar skyltar och har snott några stycken, men aldrig Runkarpsskylten. :-) Visst är de söta, mina kossaskor. Ett par dagar tidigare skrev jag: Åsa följde med hem. Hjälpte mig att göra champinjonsoppa som brände fast och kalvdans som inte stelnade. :-) Det fanns inte mästerkockstävlingar på min tid, men stjärnkocken Nils-Emil Ahlin är från Hedemora, se där en kändispoäng. Min bror har delat ut post till hans mamma och blivit bjuden på goda kakor, tror jag det var.
Ylva

2021-04-20 @ 09:28:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken fin tron. Min man gjorde en likadan när vi hade vårt hus.

Svar: Det är rätt, en tron till varje drottning! :-)
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0