Teboden

Det kan hända att jag var på Stockhultgårdens tebod för en vecka sedan och idag igen. 
 
De stänger den 2 maj, och jag ville ha scones med clotted cream och jordgubbssylt samt munkar med hjortronsylt en sista gång. Det är så himla gott! 
 
Mannen med väst i mitten är min och han köpte 24 penséer för 100 kronor på torgmarknaden idag. Det blir fint i balkonglådorna vi har utanför huset och ett par krukor utanför stugan. 
 
Ur dagboken 910417: Ful dag till stor del. Det snöade på morgonen. Jag försökte hindra Bosse Bergström från att gå in i kopieringen. Jag misslyckades och vi fick skriftligt. 
 
(Jag undrar hur jag försökte hindra naturkunskapsläraren från att kopiera.) 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Trist att dom klappar igen... Men den 2:a maj? Du hinner ju dit flera gånger till innan dess!
Kommer att bli fint med penséerna :-)

Hur du än gjorde så kan jag tycka att du gjorde ett tappert försök även om du misslyckades ;-)

Svar: Nu har jag varit där med sex vänner och kommer inte på flera som kan köra. Vår bil är ju upptagen av matadjurresor. Tack, läraren var trevlig så jag hoppas att jag inte hotade honom...
Ylva

2021-04-18 @ 09:22:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Grattis till prisvärda penséer! Du hinner vä dit fler gånger hoppas jag :D

Svar: De har fantastiskt billiga blommor på lördagsmarknaden! Nej, nu har jag ingen mer kompis som ska köra till teboden.
Ylva

2021-04-18 @ 20:01:26
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0