Teboden

Mitt favoritfik Stockhultgårdens tebod i Markaryd ska stänga och det är ett stort trauma! 
 
Jag åkte dit idag och åt afternoon tea. Fantastisk morotskaka och citronkaka, men den lilla chokladsnitten och fikonet i choklad var inte så goda. 
 
Mina vänner fick ta high tea med bubbel och jag körde oss hem. Se mer om ni vill på min matsida: https://www.facebook.com/yfronten
 
Mina tulpaner från den 30 mars skulle ha stått ännu längre om det inte hade varit för att jag försökte byta vatten och lyfte dem till diskbänken; då tappade de bladen. 
 
Ur dagboken 910409: Tände en mindre eld på nk:n. Bosse fick släcka. 
 
(Det är inte mer än rätt att läraren får släcka om han uppmanar eleverna på naturkunskapen att tända eld.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så synd att de ska stänga. Jag tyckte det såg gott ut.

Svar: Det är världens finaste ställe! Det har legat ute på hemnet i drygt fyra år så det är inte bara coronan som ställer till det.
Ylva

2021-04-09 @ 21:58:29
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men vad trist att dom ska klappa igen... Du får passa på att åka dit varje dag nu framöver!

Så ni hade lektioner i pyromani? Intressant... ;-)

Svar: Jag ska dit en gång till i alla fall och sedan kommer jag att få abstinens efter deras munkar med hjortronsylt! :-(
Undrar vad det var vi skulle lära oss egentligen... :-)
Ylva

2021-04-10 @ 09:38:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vad tråkigt att de ska stänga. Hoppas du hittar ett nytt bra ställe för god fika.
Denna afternoon tea såg god ut, men var är sandwichen?
Trevlig helg!

Svar: Jag har ju massor av bra fikaställen, men detta kommer jag verkligen att sakna! Jag undrade också var sandwicharna tagit vägen, det blev små smörgåsar i stället och tyvärr var den ena med något kladd på, som jag inte gillade ,men då pillade jag bort skinkan och gav den till min veganvän. Trevlig kväll!
Ylva

2021-04-10 @ 11:24:54
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0