Åska

Igår trasslade blogg.se igen och jag blev utkastad så här kommer gårdagens bilder.
 
Idag började lärarna jobba. 
 
Då blir parkeringen full.
 
Okej, det var lite hotfullt att cykla hem, men jag hann före regnet. (Men först en glass utanför ICA.)
 
Vi har en andfamilj på besök i trädgården. De brukar hålla till i dammarna i närheten men jag har aldrig sett dem gå så här långt bort. 
 
Ur dagboken 910810: Lotta frågade om jag ville äta deras nykräkta koftor (nykokta kräftor) men jag hade redan ätit. 
 
Ur dagboken 910811: Mamma och jag gick till Smacken och köpte glass. När vi kom hem var Åsa här. Hon hade kommit hem från sin Spanienresa för ett par timmar sedan. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så skönt att du kom hem före regnet. Vi hade samma tar i dag på vår hundpromenad.
Då börjar det bli liv och rörelse hos er med.

Svar: Jag har alltid med mig regnjacka för det kan komma så plötsliga regn nu... Ja, idag var det full rulle med lärarna. Det blir bra för mig med rutiner, om inte annat.
Ylva

2021-08-11 @ 20:45:15
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Trist att bloggen ska krångla så mycket. Du har inte funderat på att byta till en annan portal?
Kul med sånt finbesök i trädgården :-)

Haha! Jag skulle också ha avböjt ifall det bjöds på nykräkta koftor. Den andra varianten skulle jag tacka ja till även om jag var nyäten :-D

Så Åsa åkte till Spanien i augusti? Då hade hon säkert haft det varmt och "skönt" ;-)

Svar: Jag är inte så mycket för förändringar och trivs med utseendet på blogg.se så jag hänger kvar, men det är skumt att bli nekad att se sina egna sidor... :-(
Maken har lärt mig äta kräftor, fast det tar en oändlig tid för mig att skala så det brukar inte bli så många.

Det står inget mer om Åsa och Spanien men det hade hon säkert. :-)
Ylva

2021-08-12 @ 09:57:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Slut på lugnet på jobbet, tur du kunde kyla av dig med en glass. Du får spara lite strut åt änderna nästa gång :)

Svar: Ja, nu har vi kört igång, men eleverna kommer inte förrän den 17 augusti så vi har lite tid på oss att förbereda. Haha, nej, du, jag äter bägare så det blir inget över! ;-)
Ylva

2021-08-12 @ 11:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0