Berättarfestivalen, invigning

Idag var det invigning för Ljungby berättarfestival och Musik i Sagobygd. Äntligen får vi ha festival igen!
 
Mikael Öberg fick årets Mickelpris  för sitt berättande av prisutdelarna Meg Nömgård och Mikael Thomasson. 
 
Love Ersare är en känd berättare med utstrålning. 
 
Det var blandat gamla och unga berättare; här är Meja Ohlsson Rodriguez som pluggar berättande på Kulturskolan, hon är jätteduktig! 
 
Ur dagboken 910813: Jag och mamma plockade vinbär. Jag hade tagit ut en bandspelare så det blev lite roligare. Mamma ramlade ner för slänten. Jag har legat i hängmattan och lyssnat på freestyle. Det är helt underbart. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så roligt att berättarfestivalen blir av denna gång!

Svar: Ja, jag trodde att det bara skulle bli en nedbantad digital version.
Ylva

2021-08-13 @ 22:29:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Tony

De där dagboksanteckningarna är kul. Ex. Ta ut en bandspelare och lyssna från/eller på Freestyle.
Tre rader som ger en liten tidsresa 30 år tillbaka.

Svar: När jag undrar vad jag gjorde före internet är det bra att gå tillbaka till dagböckerna. Jag lyssnar fortfarande på musik så fort jag har chansen, nu är det Spotfiy på datorn.
Ylva

2021-08-14 @ 08:17:57
URL: http://kulturinatur.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Härligt att ni får ha festivaler igen! :-)

Bandspelare och freestyle... Ja, det var tider det :-D
Hoppas det gick bra för mamsen!

Svar: Jag är så glad att kulturen har kommit igång igen! Jag kan väl inte bara roa mig med att äta sötsaker heller... :-) Visst är det kul att jag fick med bandspelare och freestyle samma dag. :-)
Vi hade en brant slänt så det där var läskigt, men det gick bra.
Ylva

2021-08-14 @ 09:10:01
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0