Berättarfestivalen

Jag fick med mig min danska väninna på några punkter på festivalen och vi har haft ett par roliga dagar.
 
Sara NIklasson och Jesper Andersson spelade Joni Mitchell. Jag gillar inte hennes musik, men detta par var duktiga och Sara har en fantastisk röst! 
 
Vitsarnas afton med Pelle Olsson och Jessica Persson på Gästgivaregården. Pelle är en gammal favorit som vunnit SM i berättarslam tre gånger. 
 
Idag åkte vi till Nöttja bygdegård och lyssnade på bland annat min gamla kollega Saga Alexanderson, som jag saknar på skolbiblioteket. 
 
Två gånger på olika ställen blev vi frågade om vi är systrar! 
 
Ur dagboken 910815: Hon hade varit på muppsafari med dårarna från Säters. En del brukar spela verkligt vansinniga när det kommer folk och tittar på dem. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilka trevliga dagar!
Ja, det finns faktiskt en viss likhet mellan er.

Svar: Mycket roligt! Vi kan inte se det, men kanske är vi lite lika på något sätt, men hon är jättelång och smal och pratar danska. :-)
Ylva

2021-08-15 @ 21:18:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Som vanligt hinner du med många roligheter :) du och syrran denna gång :)

Svar: Ja, händer det något så är jag där! Jag och min danska syster. :-)
Ylva

2021-08-16 @ 09:25:23
Postat av: Ama de casa

Det är lite av ketchupeffekten hos dig när det gäller kultur nu - roligt! :-)

Muppsafari lät intressant :-D

Svar: Haha, ja, nu händer det grejor här! Jag undrar hur den muppsafarin gick till och vem som tittade på vem. :-)
Ylva

2021-08-17 @ 09:47:28
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0