Berättelser & musik i sommarkväll

Måndagarna på sommaren betyder berättelser och musik för mig och idag var det en föreställning kallad Ibland måste man skapa sig sitt eget öde, med Tine Winther, Ellen Sjömålen och Elin Holm. 
 
Elin skriver egna låtar och har en fantastisk röst! 
 
Det är mest pensionärer som går på de här kvällarna och jag förstår inte varför för de hittar på fina blandade föreställningar som kan passa alla. Idag flyttades programmet inomhus på grund av regn, men annars är det trevligt att sitta ute på torget. 
 
Ur dagboken 910809:  Vi har fått kabel-TV idag. Mycket roligt. Vi har fjorton eller femton kanaler. Jag följde med mamma och pappa ut och paddlade i Dalälven. Jag låg i mitten och de paddlade. Vi hade ingen kapsylöppnare med oss så jag kutade upp till Husby värdshus och köpte en dricka. Vi satt på deras brygga och fikade. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så synd att de inte lockar en bredare publik. Du får tipsa om det.

Svar: Jag borde få betalt som influencer, så mycket som jag tipsar om!
Ylva

2021-08-09 @ 21:12:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Men då drar du ner medelåldern rejält :)

Trevligt med livemusik

Svar: Så tänker jag också, men jag är ju inte helt ung längre. ;-) Jättefint med livemusik men jag vet inte riktigt hur jag ska göra nästa vecka när vi ska ha Ljungbydagarna och det bara får vara sittande gäster...
Ylva

2021-08-10 @ 10:11:41
Postat av: Ama de casa

Trevligt! Men synd att inte fler fattar hur trevligt det är.

Kabel-TV minsann - vilken hit! Det var nånstans i den vevan som vi skaffade parabol till huset. Vid en lunch på jobbet berättade jag att vi hade köpt ett abonnemang på TV1000. En manlig jobbarkompis sa:
- Där visar dom väl massor av porrfilm?
Jag svarade:
- Ja, dom visar porrfilm så det bara sprutar om det.
Sen rodnade jag häftigt när jag kom på vad jag faktiskt hade sagt. Haha!

Svar: Jag försöker att tala om för folk hur trevligt det är och fattar inte hur de kan vara så svårflörtade nu när det inte hänt något på 1 1/2 år! Jag går ju på allt som finns nästan! Haha, ja, det där med TV1000 kommer jag ihåg. Ylva-Maria med Tusen och en natt och annat... Jag och min kompis Maria utnyttjade det och presenterade oss som Ylva-Maria när vi var ute på studentpubarna. :-)
Ylva

2021-08-10 @ 10:32:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vilket trevligt evenemang.
Konstigt att det inte kommer mer yngre.
Ha det bra!

Svar: Åtminstone borde den unga tjejens kompisar komma och lyssna. Ha det fint!
Ylva

2021-08-11 @ 12:33:36
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0