Bra dag på jobbet

Jag har fått ett eget skrivbord. 
 
Vaktmästarna är gulliga. De är vana vid att fixa nya arbetsplatser och trollade fram ett litet skrivbord, en stol, ett skrivbordsunderlägg och en almanacka.
 
Jag har jobbat på skolan sedan 2003 men vi har ett litet kontor med två skrivbord och är tre personer på biblioteket, och vi har liksom inte haft någon egen arbetsplats innan. 
 
Jag fick gå på föreläsning med Anders Jansson, det var riktigt roligt! De flesta valde att se den digitalt, men det är ju inte samma sak. 
 
Ur dagboken 910812: Vi har övervakat killarna vid beachplanen. Hälften av sanden har kommit så de har grävt en del och sen stod de och bollade och vi satt och tittade på helt fånigt. Till slut åkte vi till Vasahallen och hämtade en boll och bollade. Höll i stegen när Fahlén borrade. Träflisor i hela huvet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så skönt för dig att få en egen arbetsplats. Det borde egentligen vara en självklarhet kan jag tycka...

Svar: Jag håller med dig i princip. Sedan kommer vi att sitta på olika ställen i alla fall, men här kan jag lägga saker som jag håller på med.
Ylva

2021-08-12 @ 17:15:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Så skönt med en egen arbetsplats

Svar: Ja, det blir bra att ha min egen lilla vrå. :-)
Ylva

2021-08-13 @ 09:24:26
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilket gulligt litet skrivbord du har fått! Skönt med en egen arbetsplats.
Anders Jansson är ju hur rolig som helst, klart att det var bäst att kolla live :-)

Bra gjort av er att hämta en boll, för där kunde ni ju inte bara sitta och titta helt fånigt :-D

Svar: Vaktis sa att han hittade ett litet bord som var precis en meter brett och passade där det hade stått en bokhylla. :-) Anders Jansson var svinrolig, särskilt när han pratade om lokala saker som när han upptäckte en skylt som det stod "gymnsaieprogram" på... :-) Ja, det var bra att vi till slut hämtade en egen boll.
Ylva

2021-08-13 @ 09:29:51
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det var på tiden ändå med egna arbetsplatser, även om ni kanske inte jobbar hela tiden vid dom så är ju egen bäst :)


Svar: Det är bra att ha någonstans att lägga sina saker och ha en egen stol. :-)
Ylva

2021-08-13 @ 11:57:13
Postat av: Tony

Du sitter väl inte på undantag ;-)
Jag tycker skrivbordet är litet och något intryckt ut. :-D

Svar: Det är inte ofta vi kommer att sitta alla tre inne på kontoret. Skrivbordet är otroligt litet, men det var vad som fick plats på den ytan. :-)
Ylva

2021-08-14 @ 08:20:25
URL: http://kulturinatur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0