Bröllopsdag

Jag hann inte skriva igår för jag umgicks med våra danska vänner hela dagen. 
 
Jag skulle gå i affärer med väninnan och behöver ju inget men handlade två klänningar och ett par skor för det var tokrea!
 
Vi tog med vännerna ut på sjön. Här ser man den nya badstegen som jag äntligen har fått så att jag kan ta mig upp i båten. Möjligen kan ni tänka er hur obekvämt det är när jag klättrar upp och blir hängande gränsle över kanten... 
 
På kvällen grillade vi med dem och åt i traktorgaraget. 
 
Idag har vi tolvårig bröllopsdag och jag har på mig samma kavaj som när vi gifte oss. 
 
Vi gick på Pinchos där de har goda drinkar och efterrätter. 
 
Ur dagboken 910807: Åkte in till Laholm och hade fyra föreställningar av vår gatuteater. Jag höll upp mitt plakat stolt. 
 
Ur dagboken 910808: Lyssnade på vårt program i radion halv nio. Allt var inte med och de spelade en opassande låt med Björn Skifs men annars var det bra. Min insändare var med i Laholmsposten idag. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis till er båda på er dag!

Svar: Tack! Det blev ett bra firande.
Ylva

2021-08-08 @ 20:36:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Anonym

Stort Grattis!
Härligt att kunna ha samma kavaj som du bar på din bröllopsdag=)
Min bästa vän Cilla bor i Laholm. Där har jag firat många midsommar och somrar i Melbystrand <3

Svar: Anonym? Tack! Byxorna som hör till kan jag tyvärr inte ha, men visst är det kul att jag kan ha kavajen. :-) Laholm är en gullig liten stad.
Ylva

2021-08-08 @ 21:26:39
URL: http://Biggeros.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS på bröllopsdagen (lite i efterskott)!
Vilka fina fynd du gjorde på tokrean :-) Jag vill gärna se en bild (helst film) när du klättrar upp i båten :-D

Så du spelade plakathållare? En väldigt betydelsefull roll antar jag :-)

Jag visste faktiskt inte att Björn Skifs hade gjort några opassande låtar...

PS: Tack för att du skriver ifatt med dagboken när du bloggskolkat (med giltig anledning) en dag - jag vill ju inte missa nåt :-D


Svar: Tack! Mycket bra fynd, tycker jag. Det finns ingen bild på mig när jag ålar mig ned i båten så vitt jag vet, det är inte riktigt barnvänligt. En gång när jag bara hade på mig en klänning och inget under sa maken åt mig att inte dra sexualgräsmattan över båtkanten vilket jag såklart gjorde. ;-) Jag demonstrerade nog bredvid gatuteatern, minns inte detta. Undrar också vad det var för Skifslåt! Haha, var så god! Vissa dagar är det svårt att hitta något jag kan dela... ;-)
Ylva

2021-08-09 @ 09:46:45
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

haha..jag hade nog inte ens tagit mig upp i båten :)

Grattis i efterskott på bröllopsdagen !

Svar: Nej, det är faktiskt inte lätt! Det är lättare när man ska ta sig ned i båten från en brygga, men kan bli spännande om båten glider ut... Tack!
Ylva

2021-08-09 @ 10:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0