Dagens reflektioner

Idag åkte jag till Växjö. 
 
Där har de byggt ett scahbrak till kommunhus och station. Skylten säger att man ska gå upp för trappan till spår 1-4, vilket är dumt då spåren ligger till höger och de ännu inte byggt någon bro över... 
 
Kajorna på Cafiket låter sig inte skrämmas så lätt.
 
Här kan jag tänka mig att de gav upp nya namn när alla ändå alltid säger "Gamla cigarraffären". 
 
Condeco har stängt men lämnat kvar hundra kuddar! 
 
På Café Fontaine vid Växjösjön får man inte gå in i badkläder, det tycker jag är bra. 
 
På kvällen var jag på teater på Gamla torg. Det var trevligt och jag fascinerades av hur fint den rödhåriga kvinnan  framför mig med sin tegelröda tröja och jacka matchade det faluröda huset.
 
Ur dagboken 910822: Vi gick och gick och kom till slut fram till Liseberg. Allting var så dyrt men vi åkte Flume ride och jag loopen. Det roligaste som finns! 

Kommentarer
Postat av: znogge

Condeco har tyvärr stängt även i Malmö och där hade vi vår bokcirkel :-( Tråkigt men så är det.

Svar: Det fanns två Condeco i Växjö och det ena var jättetrevligt i början med udda möbler och fantastiskt afternoon tea en gång i veckan, men sedan blev de nyttiga och sålde mest tråkiga bowls och liknande. Men trist för bokcirkeln!
Ylva

2021-08-02 @ 22:50:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Helt underbara reflektioner! :-)
Lite vilseledande skyltning där vid stationen kan jag tycka.
Kajan var helt klart cool!
Att gå in på ställen iklädd badkläder är ett oskick. Även att sitta på uteserveringar med såna... Enda gången det är tillåtet enligt mig är när baren ligger direkt på stranden. Då kan det gå an, fast själv tar jag alltid på mig minst ett linne ändå.
Sen är det alltid viktigt att matcha sin omgivning så gott det bara går, och den där kvinnan lyckades väldigt bra med både håret och kläderna :-D

Länge sen jag var på Liseberg eller nåt annat tivoli. Ja, eller jag går på tivoli rätt ofta ändå, då vi har ett nere vid piren här i stan som jag brukar promenera igenom. Men jag brukar aldrig åka nåt nuförtiden :-)

Svar: Jag blir störd av bara överkroppar på uteserveringar till exempel, lite kläder kan man gott ha på sig ute bland folk. Helst ska man matcha omgivningen. ;-) Jag fick inte använda mitt årskort på Tivoli 2020 så jag ska fråga om jag kan få ett gratis för resten av året om jag får komma dit någon gång. Fast där åker jag inte, för det är verkligen svindyrt! Jag mest går omkring och äter... :-)
Ylva

2021-08-03 @ 09:22:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Tony

Vardagsreflektioner är alltid kul.

Svar: Det är trevligt med små iakttagelser. Jag är lite besviken på att du bytt bort kultur mot vanlig man, men hoppas att det blir bra! ;-)
Ylva

2021-08-03 @ 11:22:17
URL: http://vanligman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0