Gamla bilder

Mamma skickade ett par gamla kort. 
 
Här är en familjebild som vi tror är från ett bröllop 1985. Jag och mamma bär Skedevidräkten. Skedevi är en socken i Östergötland och jag får ha samma folkdräkt som mamma fast jag är född i Dalarna, nära Stora Skedvi. 
 
Det här var på Åland när min man fyllde 22, lille vännen, så söt!
 
Ur dagboken 910818: När jag hjälpte Emma att städa på Fonus hittade vi en påse som det stod Einar på. Han låg i kassar. 
(Det där fattar jag inte själv, men det låter hemskt obehagligt...)

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilka fina bilder din mamma skickade till dig och folkdräkt är så fint. Jag minns att vår prästs fru bar folkdräkt på vår bröllop.

Svar: Jag tycker att det är fint med folkdräkt och praktiskt att man kan ha det som högtidsdräkt, men nu var det länge sedan jag hade en. Mamma gick en kurs och sydde dem åt oss.
Ylva

2021-08-18 @ 20:49:44
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Härligt med gamla bilder och dom minnen som dom genererar :-)

Ojsan... Det lät verkligen mycket obehagligt.

Svar: Ja, även om minnena är suddiga, så tror vi att det var från en mosters bröllop. :-) Jag undrar om det inte kommer från en allabarnenhistoria om Assar som låg i kassar. :-)
Ylva

2021-08-19 @ 09:31:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Fint foto på familjen :) och ung pojkvän också ..:)

Svar: Vi har inte så många familjebilder för vi brukar inte se kloka ut, men det är kul att se gamla foton. :-) Ja, det var väldigt vad han var ung!
Ylva

2021-08-19 @ 10:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0