Vägarbete

Vi har fått en ny återvinningscentral ungefär där den gamla låg. 
 
Maken tror att de kommer att klottra på det här planket och jag tycker att de skulle låta någon måla på  det innan det händer.
 
Här går/cyklar jag varje dag på ett helt livsfarligt övergångsställe. Bilarna som kommer där har ju ingen sikt, så det känns lite jobbigt att vi ska ha det så här i ungefär ett år till, när de bygger bort rondellen. 
 
Ikväll var jag på möte med teaterföreningen på Lokal16. De har ett himla mysigt café! Föreningen är till för 16-26-åringar men jag går dit när de har någon föreställning. Dock är jag lite bekymrad nu för att de börjar prata om att vara en vegetarisk förening. Kakor kan funka, men blir det veganskt är det inte gott. 
 
Ur dagboken 910822: Idag hade vi konstochmusikhistoria-musik med Anna-Karin. Marit och jag hittade på en gissningslek där det gällde att veta vilka som fått sina fingrar avknipsade. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Då för vi hoppas att föreställningarna överglänser fikat i alla fall ;-)
Ja, där lär någon garanterat klottra!

Svar: Teater och konsert där brukar vara bra! Jag får hoppa över fikat. Vi får se hur länge staketet får vara ifred.
Ylva

2021-08-22 @ 22:00:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hmm... Jag gissar att staketet kommer att bli nedklottrat oavsett om det målas eller ej. Dom kanske borde fixa nån som gör en vacker muralmålning (staketalmålning?). Klottrare brukar oftast respektera sånt och inte kludda dit sina tags. Så är det här i Spanien i alla fall.
Du får ta det väldigt försiktigt på det där farliga övergångsstället!

Hmm... Det var onekligen en annorlunda gissningslek!



Svar: Det är lite väl enkelt att klottra när det är helt omålat. Jag tänker också något konstverk eller åtminstone färg. Jag undrar vilka personer vi hade med i gissningsleken. :-)
Ylva

2021-08-23 @ 09:26:45
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Tyvärr brukar det bli nedklottrat 😒

Svar: Ja, det bjuder ju in till det...
Ylva

2021-08-23 @ 10:24:51
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0