Adventla

Jag är inte så jätteförtjust i semlor, men provar gärna knasiga varianter. 
 
Här är en adventla! Det var gott med mandelmassa, men på tok för mycket grädde så jag tog bort nästan all grädde som syns här. Förvånande nog tycker jag inte heller om ren grädde utan vill att den ska vara smaksatt med vaniljsocker eller utblandad med något annat, i sås till exempel. 
 
Idag är det jultröjans dag. Jag har ingen jultröja men däremot en fin vintertröja i alpackaull från Peru. 
 
Ur dagboken 911217: Magnus Cederlöf kom försent, Per tyckte inte att våra släktingar slulle se oss, Jörgen och jag hade ingen taktkänsla, Max skulle hålla reda på mig och mina höfter bumpade mot Torbjörns lår. 
 
(Det var något slags juldans på idrotten.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Som liten tyckte jag inte alls om grädde men ju äldre jag blir desto mer gillar jag det. Men det måste vara riktig grädde och ingen fuskvariant. Tror jag hade gillat saffranssemlan även om jag i och för sig tycker att var sak har sin tid :D

Svar: Det var kanske en lite onödig utveckling. ;-) Jag tycker inte att man får äta semlor före fettisdagen och sedan försöker jag ändå undvika dem.
Ylva

2021-12-17 @ 16:47:12
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Semlor hör inte till mina favoriter heller.
Lite julig är den allt, den fina alpackatröjan. Själv har jag en t-shirt som det står "Jingle Bells" på, men den hade jag inte på mig igår. Spar den nog till julafton :-)

Det lät som en något stökig juldans det där...

Svar: Ni får väl göra semlor själva ifall ni vill ha.
Kan man ha alpackaluciatåg så kan man ha alpackajultröja! :-)

Det låter som fullständigt kaos på juldansen. Jag kan inte dansa, men det gjorde nog inget för ingen annan verkar heller ha kunnat... ;-)
Ylva

2021-12-18 @ 09:06:04
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0