Gott nytt år!

Det är ju ingen ordning på mig... 
 
Fast här är det svärmors fel att det blev suddigt. Jag tänkte att vi skulle ha marängsviss till efterrätt men glömde köpa maränger och hade absolut inte tänkt göra dem själv så det blev banana split i stället. Som tur var hade vi bara bjudit hit svärmor, det hade varit jobbigt om det varit en stor fest och jag skulle ansvara för efterrätten. 
 
Gott nytt år!
 
Ur dagboken 911231: Kul människor men lite seg stämning. Skålade i 5,5% vin som var det starkaste jag fick av pappa. Rätt gott ändå. 
 
(Om vi skålade i procent var det rätt starkt...) 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Är det nyårsafton har man rätt att vara lite suddig ;-) Vad fina ni är!

En marängsviss utan maränger blir kanske inte så jättebra, men jag tyckte att du löste det hela alldeles utmärkt!

5,5% är ju bättre än ingen procent alls ;-)

Ha en fin start på det sprillans nya året!

Svar: Man får absolut vara suddig. Tack! Det är inte ofta jag klär upp mig nu för tiden. :-)
Det blev en bra efterrätt ändå. Till exempel hade jag pistage- och hasselnötsglass som är jättegod! :-)

Procent är bra mycket mer än promille, hundra gånger väl? :-)

Gott 2022!
Ylva

2022-01-01 @ 09:19:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

God fortsättning på det nya året!

Svar: Tack det samma! Fult väder men okej första dag.
Ylva

2022-01-01 @ 17:25:08
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0