Grenmönster

Jag brukar ju skriva att mitt favoritmönster är nakna grenar. 
 
Så här såg det ut på skolgården när jag skulle cykla hem igår, vackert med träden mot solnedgången. 
 
Här är min favoritkofta med grenar som jag gav mig själv i 40-årspresent, från Edursdotter i Stockholm. Dessutom en topp från Kappahl med grenmönster och fjärilar. Det är kanske en sommartopp, men passar bra till min vinteroutfit. Och så lite soppåsar, ser jag nu... 
 
Jag valde en grentapet från Rusta till sovrummet. 
 
Nu blev det lite prilligt med myrorna, men skogigt. 
 
Ur dagboken 911207: Vi åt middag. Lax, älg och tranbär med kolasås. Svenskt special. Jag tror inte att Gilma gillade laxen. 
 
(Gilma var min farbrors fru från Venezuela.) 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Kul med mönster. Ibland känner jag att jag är lite för försiktig på den fronten men i köket vågade jag. Alltid något. Snyggt med grenar!

Svar: Ja, i köket har ni mönster, jättefint! Jag har oändligt mycket mönstrade kläder, tycker ofta att det blir tråkigt med enfärgat. Randigt funkar för det mesta. Maken blev upprörd på Dressman när han skulle köpa en neutral skjorta till en begravning och de nästan bara hade blommiga (enligt honom).
Ylva

2021-12-07 @ 21:13:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Snygga grenmönster! Jag undrar lite... Har du köpt påslakanet på Myrorna? ;-)

Jag antar att middagen var en trerätters, för det lät som en ganska underlig mix annars ;-)

Svar: Haha! Ja, nästan, för många år sedan köpte jag såna påslakan på IKEA och så har jag fyllt på med några från en loppis.
Jag skulle nog ha kommit ihåg om vi åt en så galen huvudrätt och då hade även vi svenskar haft lite problem... Frusna tranbär med varm kolasås är jättegott! :-)
Ylva

2021-12-08 @ 10:08:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Bättre med myror på täcken än i grenen :)

Svar: Haha! Sant! Jag minns en rolig sketch vi gjorde på gymnasiet där någon fick en medalj i grenen. ;-)
Ylva

2021-12-08 @ 12:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0