Kulturkullan

Vecka 49
 
* Läser: Sluta grubbla börja leva av Stephen  C. Hayes och Spencer Smith. Det här är ett boktips från sömnskolan men den passar inte mig för jag orkar inte göra en massa övningar och tankeexperiment från boken. 
 
Sluta grubbla börja leva
 
https://www.adlibris.com/se/sok?q=sluta+grubbla+-+b%C3%B6rja+leva
 
* Lyssnar på: It´s Christmas med Björn Skifs på Tidal. Album från 2021. Skifs har inte gjort någon julskiva innan och hade inte tänkt att göra det heller, men ändrade sig. Trevligt med nya låtar och han har en bra röst. 
 
* Veckans klipp: Vill du ha en minigris? Reklamfilm med Anders Bagge för Agria djurförsäkring.
https://www.youtube.com/watch?v=ULLpKKYM_fY
 
* Veckans händelse: Idolfinal på fredag kl.20. 
 
Ur dagboken 911205: På kmm fick vi lyssna på utdrag ur olika musikaler och sen sjunga lite. Det var inte lätt. Jag är lite hes nu för tiden. Men jag hoppas att byggjobbarna var imponerade. 
 
(Konst- och musikhistoria musik.)

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag gillar grisar! Dom är jätteroliga :-) En av mina favoritfilmer är "Babe, den modiga lilla grisen" och den hör till våra jultraditioner att se. Första gången vi såg den var på ett hotell i Brisbane 1996. När vi satte igång filmen (som där bara hette "Babe") så trodde vi att den skulle handla om Babe Ruth. Haha!

Tack för förklaringen av kmm, det hade jag aldrig listat ut. Byggarbetarna var säkert jätteimponerade! :-)

Svar: Jag har inte sett Babe, men minns att min vän som har svårt att ta komplimanger fick utropet "babe" en gång när en kompis tyckte att hon var snygg på ett kort, och hon svarade "den modiga lilla grisen". :-)
Ylva

2021-12-06 @ 09:56:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Spontant känner jag att det inte är någon bok för. Jag brukar ha svårt för den sortens böcker...

Svar: Jag är inte heller mycket för självhjälpsböcker men tänkte ge denna en chans när jag fick tipset. Du ska låta bli den.
Ylva

2021-12-06 @ 21:40:52
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0