Om tjocka röda strumpbyxor

Jag är på jakt efter tjocka röda strumpbyxor för mina favoriter har gått sönder och de jag har kvar är väldigt slitna. 
 
Är det någon gång man kan hitta röda strumpor är det till jul, men Kappahl har jättetråkiga färger på tjockstrumpor! 
 
I Modebutiken går allt i vitt, svart och brunt! Jag vill ha rött och blått och kanske mörkgrönt också. 
 
Jag hittade ett par nylonstrumpor på Lindex och ett par på Feminette och fortsätter använda mina gamla lite tjockare strumpor tills de går sönder. 
 
Apropå rött har det här trädet, som nog inte är rönnbär, vackra bär. Det här är kanske den sista fina vinterdagen vi får på ett tag för nu ska det bli plusgrader och regn. 
 
Ur dagboken 911211: Gick till bokhandeln på lunchen och köpte julklappar. Tina och Linda Flateby får pennor. Det vill jag ha själv. 

Kommentarer
Postat av: lisa

Vad konstigt att det är så svårt att hitta röda tjockstrumpor , speciellt så här års.
Det kanske finns på nätet?
Fint med snön på de röda bären. Men som du säger den försvinner tyvärr snart.
Kram

Svar: Det måste finnas på nätet men jag har tittat på till exempel wolfordshop.se men hittade inte stora storlekar där.
Visst är det fint med snön på träden, men imorgon försvinner den nog. Kram!
Ylva

2021-12-11 @ 16:14:47
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Skönt att du hittade röda strumpbyxor till sist :)

Svar: Nja, jag gjorde ju inte det riktigt, bara tunna.
Ylva

2021-12-11 @ 16:24:10
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Znogge

Det är hur svårt som helst att hitta strumpbyxor med färg. Vår Lindex hade inget alls men kanske har de fått in nu. Hoppas det.

Svar: Det är väl konstigt att de har tjugo sorters svarta bara! Jag har ett par vita, ett par svarta och ett par mörkblå lite tjockare. Det kunde finnas alla möjliga färger.
Ylva

2021-12-11 @ 17:13:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Den som söker skall finna - så ge inte upp!

Du kanske borde ha köpt pennor till dig själv också, för säkerhets skull alltså :-)

Svar: Jag fortsätter leta. :-)
Jag kanske önskade mig pennor, det får man kanske höra senare. :-)
Ylva

2021-12-12 @ 09:24:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Petra Olsson

Synd att det ska vara så svårt att hitta röda tjockstrumpor nu inför jul o allt.ja denna snö vi hade omvandlades till rena isgator kram o trevlig advent

Svar: Dem jag hittat har bara funnits i barnstorlek. Ja, nu får man vara försiktig ute på gatorna! Glad tredje advent!
Ylva

2021-12-12 @ 19:03:48
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0