Pepparkakans dag

Idag är det pepparkakans dag. 
 
Maken hade redan köpt pepparkakor men jag var nyfiken på Annas variant med toffee och de är jättegoda! 
 
Jag köpte ett par nyheter på Ica Nära Thages livs, en liten rolig affär i närheten av där vi bor; Chips med smak av kantarell, vitlök och chili + Läkerol med smak av blodapelsin och lakrits (som jag sett reklam för på Idol). Båda är goda men chili är onödigt på chips. 
 
Ur dagboken 911209: Åkte hem till sjuk Åsa. Hon visade deras frys som Lars skjutit hål i. 
(Hennes pappa råkade fyra av ett gevär så att en kula gick in i frysen och sköt hål i en lussekatt!)

Kommentarer
Postat av: znogge

Inte en enda pepparkaka här tyvärr. Hade tänkt köpa när vi handlade men glömde... Chips är inget för mig oavsett smak tyvärr men det finns ju många goda nötter också :D

Svar: Nu får du skärpa dig och komma ihåg att köpa pepparkakor! :-)
Maken har lärt mig äta chips, det var ju onödigt... Goda nötter finns det absolut!
Ylva

2021-12-09 @ 20:53:25
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Dom chipsen...hade jag nog inte ens smakat :)

Svar: Som tur är kan man låta bli. Jag har aldrig sett chips med svampsmak förut! :-)
Ylva

2021-12-09 @ 21:13:39
Postat av: Ama de casa

Annas pepparkakor passade ju extra bra igår då Anna hade namnsdag och allt.
Chipsen lät goda, och chili är aldrig fel om du frågar mig. Nästan aldrig i alla fall :-)

Jösses! Det var verkligen en himla tur att han "bara" träffade av frysen och en lussekatt... Vådaskott kan ju sluta hur illa som helst.

Svar: Det finns en uträkning med att pepparkakans dag är den nionde december, då Annas har instiftat den. :-) Skarpt av dig att se sambandet!
Jag tycker att chipsen är goda, men är inte fullt lika glad i chili som maken är.

Det var en riktig tur att han inte sköt sig själv när han råkade dra av ett skott inomhus!
Ylva

2021-12-10 @ 09:23:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Haha stackars lussekatten som råkade bli skjuten ;)

Svar: Ja, den var det synd om! ;-)
Ylva

2021-12-11 @ 16:23:26
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0