Snöskottning

Idag åkte jag med till stugan för att hjälpa till med snöskottning. 
 
Små faluröda hus är söta med snö på. 
 
Mitt jobb blev att skotta smurfluvor på vinden! 
 
Fåren har fått julbelysning. Det står en och blänger till vänster, men jag hade inte med mig något gott åt henne. 
 
Ur dagboken 911204: Asprov första timmen. Det var inte lätt. Jag tror att jag är ganska ensam om mitt morfemsystem. 
 
(As betyder allmän språkkunskap, morfem minns jag knappt vad det är, små delar av ord.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Hur kan det vara snö inomhus funderar jag på...

Svar: Här försvinner meningen med att vara inomhus lite. ;-)
Ylva

2021-12-04 @ 20:50:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Märkligt med luvorna på vinden... Trevligt och fint med julbelysning till fåren :-) Jag skulle också ha blängt ifall jag inte hade fått några godsaker, själv försåg du ju dig med choklad!

Förstår att ett asprov kan vara assvårt! Morfem har jag aldrig ens hört talas om. Innan nu då, men det har jag nog glömt snart ;-)

Svar: Det blåste och snöade rejält samtidigt, visst ser det mystiskt ut!
Fåren behöver också lite ljus så att de inte blir vinterdeppiga. De fick några grenar med löv av maken sedan, det tycker de om. :-)

Ja, det låter ju assvårt! :-)
Ylva

2021-12-05 @ 10:19:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Den första bilden är verkligen idyllisk, som ett julkort.
Trevlig advent!

Svar: Jag tror att jag ska använda den bilden i mitt julmejl. Ha det fint!
Ylva

2021-12-05 @ 12:19:35
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0