Snöstorm

Nu blev det nästan snöstorm här. Jag har blivit förkyld så jag stannar hemma och har bara varit ute och skottat lite idag. En sak jag funderar över är hur det är tänkt att man ska kunna gå och coronatesta sig om man är sjuk. Nu är jag inte jättesjuk, men om man inte orkar resa sig ur sängen? Jag ska traska iväg till vårdcentralen och testa imorgon när jag haft symptom i minst ett dygn. 
 
De rekommenderade på kommunen att man ska jobba hemma onsdag-torsdag om man kan på grund av ovädret. 
 
De har en julpung utanför tingshuset. 
 
Jaha, en julbock. 
 
Första "luckan" öppnad i kalendern med kolor som jag köpt för att stötta ett pojklag i hockeyklubben Troja. (Väninnans son spelar där, annars struntar jag i Troja.)
 
Ur dagboken 911201: Mamma och jag gick på julskyltning. Hon kom på att hon ville ha vår tigerkaka och köpte tillbaka den. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Man får väl be någon annan hämta testet. Ärligt talat så är jag inte säker på hur det fungerar. Läste om någon som fick hem testet i taxi men det låter märkligt...

I bland får man offra sig för den goda sakens skull även om man inte hejar på laget. Här har blivit många stödköp under åren.

Svar: Det är väldigt svårt att hitta information på länets hemsida så jag gick dit själv.
Det blir en del stödköp, ja. När det kommer till godsaker är jag inte svårövertalad att stötta ett lag. :-)
Ylva

2021-12-01 @ 21:18:39
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Trist att du har blivit förkyld - krya på dig!

Julpungen var finare i närbild ;-)

Vilken jättesöt julkalender i sig, att den sen innehåller sötsaker gör ju inte saken sämre :-)

Jamen då visste ju din mamma att det hon köpte inte innehöll några konstigheter ;-)


Svar: Tack! Jag mår redan bättre, men nu är det ju så att man ska vara hemma om man har symptom.
Visst är bocken fin. :-)

Det hör till snören och små klädnypor också men de förstod jag inte var jag ska sätta så jag gjorde en egen. :-)

Mamma brukade köpa sina egna kakor för de var alltid goda. :-)
Ylva

2021-12-02 @ 09:59:51
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0