Vinterpromenad

Jag traskade iväg till vårdcentralen för att hämta ett covidtestkit. 
 
Vårt hus i vinterskrud, som en semla. 
 
Gamla torg med Gästgivaregården gör sig också bra i snö. 
 
Gamla Riksettan ser surrealistisk ut när den är avstängd och igensnöad. Det här är den stora genomfarten i stan och den ska vara avstängd för vägbygge i en månad. Jag tyckte synd om busschauffören som fick köra i kringlor för att komma fram till stationen när jag kom hem från Köpenhamn i söndags... 
 
Det här blir nog sista bilden på gamla ÖoB för de har fått rivningsbeslut och bygglov för ett höghus. Nog för att det här är fult, men de behöver väl inte bygga sju våningar i stället. 
 
Ur dagboken 911202: Bosse Bergström hade inte blivit förgiftad av våra pepparkakor. Han påstod att de var goda. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Verkligen vinter hos er nu. Hoppas att testet är negativt.

Svar: Ja, det kom massor med snö på en gång! Nu var det något tekniskt problem på hemsidan, men jag hoppas få besked snart.
Ylva

2021-12-02 @ 21:12:42
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vad mycket snö ni har fått! Jag håller också tummarna för ett negativt test.

Vilken tur att Bosse inte hade blivit förgiftad :-)

Svar: Nu är jag nästan frisk. :-)
Det hade varit dumt att förgifta vår trevlige lärare.
Ylva

2021-12-03 @ 10:30:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0