Fåglar

Jag har fått min första bokning nästa år; Mamma Miashowen som jag skulle ha gått på i november förra året har blivit flyttad till maj 2022. Jag förväntar mig att få flera saker flyttade, för det känns ännu inte möjligt att samlas i hundratal, men det är väldigt tråkigt när man ser fram emot något som blir inställt! 
 
Jag har tittat i gamla anteckningsböcker och hittat en lista på fåglar jag kunde när jag var kanske sex år. Sedan kommer svampar. 
 
De har prytt några av elskåpen i stan och här är statyn av Christina Nilsson, en känd operasångerska från Ljungby. 
 
Ur dagboken 910212: Åsa och jag var på Stadsberget för att åka skidor klockan tio. Det var isigt så Bengt Sjögren prickade av oss och sen åkte vi på åkrarna i stället. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi lär tyvärr behöva vänta på mycket... Tråkigt men bara att acceptera och ogilla!

Svar: Jag räknar med att första halvåret blir inställt och ogillar läget.
Ylva

2021-02-12 @ 21:56:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Kul att du kunde både stårk och hägär i så unga år :-D
Skoj också att dom har piggat upp dom trista elskåpen på det där viset.

Isiga backar är verkligen inte kul...

Svar: Jag lärde mig nog stårk när vi var i Holland och jag skrek "Titta, en struts!". :-) Nej, åka skidor i isiga backar är inte kul, oj, vad jag har trillat i skidbackar när jag var liten/ung och då åker jag ändå mest på längden...
Ylva

2021-02-13 @ 09:46:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Det jag förknippade Ljungby med var främst Christina Nilsson, men nu kommer du först.
Kul att man uppmärksammar henne.
Roligt att hitta riktigt gamla anteckningar. Alla har vi varit små.
Fortsatt trevlig helg!

Svar: När jag googlade Christina Nilsson såg jag att hon föddes i Vederslöv och dog i Växjö, men hon upptäcktes här. Visst är det kul med gamla anteckningar. Ha det bra!
Ylva

2021-02-13 @ 17:51:44
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0