Jag och mormor

Här är mina billiga men, som jag tycker, ändå bra produkter för att färga och bleka. 
 
Om man vill få mörkare hudfärg, blekare hår och mörkare fransar och bryn kan man göra det hemma. 
 
Mamma mejlade gamla kort från när mormor var ung och jag skulle gärna vara så blond, men annars är vi väldigt lika. 
 
 
 
Här är några gamla kort på mig från 20-25-årsåldern.
 
 
 
 
Ur dagboken 910222: På spanskan fick vi varsin remsa med halva meningar som vi skulle para ihop sen. Tyvärr hade både jag och Björn ett slut. Mattias och jag kunde gjort en mening som betydde "Jag följer dig på din väg utan hårt bröd" tyckte vi. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka härliga gamla bilder! :-)

Lät som en rolig spanskövning och ni fick ju till en kreativt lösning. Pan duro är inte så vanligt här i landet, dom har mest baguetter med sig när dom traskar runt :-D

Svar: Fint med gamla bilder, tycker jag, och att de såg så avslappnade ut för oftast är de uppställda och ser allvarliga ut. Pan duro, är det spanska? Vår danske väns son hade en flickvän vars pappa äger Panduro hobby. :-)
Ylva

2021-02-23 @ 10:03:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: lisa

Vad roligt att se bilder på dig som ung. Du har ju knappt förändrats alls ( avis ).
Kul att du har bilder från när din mormor var ung. Tror inte vi i vår familj har några så gamla bilder kvar tyvärr .
Kram

Svar: Jag är mig ganska lik men några bikinibilder är inte längre aktuellt. ;-) De här bilderna hade jag inte sett innan, så det var kul att mamma skickade dem. Mormor skulle ha varit ungefär hundra år nu. Kram!
Ylva

2021-02-23 @ 10:03:34
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Du är verkligen lik din mormor!

Svar: Ja, det är kul att jag kan se det själv.
Ylva

Postat av: Ama de casa

Pan duro står det på hårdbrödpaketen här, så jag utgår från att det är spanska :-)

Svar: Ja, det är det nog. Lustigt, jag har bara hört det danska. :-)
Ylva

2021-02-24 @ 09:35:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0