Promenad

Idag gick jag en annorlunda runda och befann mig plötsligt utanför Coop. Det är en tråkig affär men jag kom på att de säljer kroppkakor.
 
Jag fyllde fickorna. Det är bara andra gången jag har handlat i den nya butiken och båda gångerna har jag köpt kroppkakor så det blir rejält konstig statistik; jag borde få rabatt nästa gång. 
 
Jag gick nöjt hemåt i solnedgången. 
 
Det här var intressant! För en gångs skull tycker jag inte att det borde finnas en cykelöverfart bredvid övergångsstället, för om man kör bil ser man inte cyklister här där det är skymd sikt. 
 
Ur dagboken 910211: Vi tillbringade säkert flera timmar på stan sammanlagt, Marit och jag. Jag skulle fixa pass, köpa cerat, alla hjärtans dag-kort och nånting till pappa. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tyvärr finns det många fällor i trafiken där sikten är just dålig.

Svar: Ja, och särskilt nu i mörkret blir man livrädd när folk cyklar ut i vägen utan reflexer.
Ylva

2021-02-11 @ 21:37:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Tyvärr finns det inte färdiga kroppkakor att köpa här så vi blir så illa tvungna knåpa ihop våra egna. Det går det med, men vi har dom inte i fickorna :-)
Läskigt med såna där luriga ställen i trafiken...

Fixa pass? Spännande! Vart skulle du åka? Fast det kanske framtida dagboksinlägg kommer att ge svar på.

Svar: Jag blir lite förbryllad av att det står både Öland och Småland, för det brukar vara någon skillnad på dem, men goda är de faktiskt de där färdiga! Ja, det är otäckt när folk (ibland jag) kastar sig ut i vägen framför bilar... Jag vet inte vart jag skulle, men det får vi nog veta i sommardagboken. :-)
Ylva

2021-02-12 @ 10:16:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: lisa

kroppkakor är så gott. Nu äter jag ju inte det eftersom jag är vegetarian men när jag inte var det älskade jag det :)
Vilken vacker bild på solnedgången :)
Kram

Svar: Det kanske inte finns någon bra vegovariant på kroppkakor. Tack, solnedgången var så fin! Kram!
Ylva

2021-02-12 @ 10:54:14
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Hilma

Hoppas att du får en jättebra helg, kram <3

Svar: Tack det samma! Imorgon blir det mello. :-)
Ylva

2021-02-12 @ 14:49:56
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0