Google maps

Blogg.se har krånglat igen, och igår kunde man inte ens läsa bloggarna! Jag hoppas att det är åtgärdat nu och här kommer gårdagens inlägg. 
 
Jag brukar inte sminka mig så mycket och har aldrig förstått grejen med rouge. Det är bara att cykla ett par km i snö så blir man rödrosig. 
 
Jag cyklade till skolan för första gången sedan den 22 december och det var inte många där eftersom gymnasiet inte börjar förrän på tisdag och dessutom på distans. 
 
Nu har jag nått tio miljoner visningar på Google maps och om man söker på till exempel Sunnerbogymnasiets bibliotek är de flesta av fotona mina. Det är lite irriterande med tanke på att jag bloggat här sedan 2005 och har ungefär 60 besök per dag, och maken säger att jag måste få betalt. Måste och måste, jag är anställd av kommunen och inte Google och är glad så länge jag får göra saker jag tycker är roliga. 
 
Ur dagboken 910109: Lasse och jag gräddade pannkakor i säkert två timmar. Lasse gjorde perfekta pannkakor och jag gjorde missbildade plättar. 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Bättre sätt att få röda kinder än med kemikalier.
Jag är ju lite dålig på sökande m m och fattar inte riktigt sambandet mellan Google maps och dina bilder?
Trevlig helg!

Svar: Jag vet inte om jag kan förklara det bättre men jag försöker: gå in på google maps, sök Sunnerbogymnasiet, klicka på bild. De är ofta mina, som här: https://www.google.se/maps/place/Sunnerbogymnasiet/@56.8409723,13.955569,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x4651276d2859a615:0x8d5c549ee7482be6!8m2!3d56.8409694!4d13.9577576
Ylva

2021-01-09 @ 12:05:45
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj! Det var inte dåligt med visningar det! Skönt att bloggen är iordnings igen.

Att grädda plättar är tvärt emot vad ordstävet säger. Det är inte alls lätt som en plätt! :-)

Svar: Det borde vara lätt att grädda små plättar, men jag har inte gjort det sedan jag bodde hemma för jag har inget plättjärn. Kan sakna det ibland, för det är så behändigt att vika ihop en plätt och stoppa i munnen.
Ylva

2021-01-09 @ 15:35:38
URL: http://https://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Aha, har hittat det. Har aldrig tänkt på att man kan se bilder vid sidan. Bra upptäckt, tack!

Svar: Var så god! :-) Jag tar kort på platser som ingen tidigare har kommit på att man kan lägga upp på maps. Det är kul att se hur många som söker på olika saker som min mest klickade bild från Erikshjälpen i Ljungby.
Ylva

2021-01-10 @ 10:27:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0