Isgator

Jag borde ha tagit broddar idag!
 
Likt ett blöjbarn stapplade jag omkring i det här, en promenad som normalt tar 40 minuter tog en timme. 
 
När jag stod och fotade här gick en kvinna förbi och pinnade iväg helt vanligt, jag fattar inte hur man kan vara så snabb och stadig på benen! 
 
Ur dagboken 910112: Vansinnigt pinsamt blev det när vi körde in i en snödriva. Sparken upp och ner och vi voltandes runt omkring under höga skrik och skrän med TK, Daniel Jonsson, Andreas Melin m.fl till publik. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det begriper jag inte heller för det ser ju snorhalt ut! Broddar hade varit helt perfekt. Själv hade jag stapplat fram förmodligen...

Svar: Jag har ett par bra broddar, men det är meck att få på dem på kängorna och då blir jag lite lat.
Ylva

2021-01-12 @ 20:54:30
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Fy vilket läbbigt underlag! Jag skulle också stappla fram.

Ojsan. En sparkolycka minsann, hoppas det gick bra för alla - utöver det pinsamma då.

Svar: Ja, man går som en nittioåring... Det gick bra, vi var fyra tjejer på två sparkar och skulle hem och sova över hos en av oss.
Ylva

2021-01-13 @ 09:57:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Fy, det såg otäckt ut. Förstår att du gick långsamt.

Postat av: Ami

Fy, det såg otäckt ut. Förstår att du gick långsamt.

Svar: Ja, det var hemskt halt! (Dina kommentarer kommer dubbelt.)
Ylva

Postat av: Lena i Wales och Spanien

Ser glashalt ut. Ta det försiktigt!

Svar: Det mest förrädiska är när det ser ut att vara barmark men är en tunn hinna is ovanpå...
Ylva

2021-01-13 @ 12:50:50
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vi har riktigt vinterväglag, inte lika halt som is, men jag kör broddar OCH stavar när jag är ute och går nu :)

Svar: Du är klok, du! Nu är det inte lika halt längre, men bara för att jag vuxit upp med riktiga vintrar hindrar det ju inte mig från att trilla omkull om det blir halt...
Ylva

2021-01-13 @ 13:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0