Trettondagen

Idag har det äntligen snöat som jag längtat efter och vi kom ut och grillade korv som vi pratat om länge. Jag vet att många har grillat halvt ihjäl sig detta jullov när man ska umgås utomhus, men vi har fuskat lite och umgåtts inne fast inte med särskilt många. 
 
Här står maken beredd med korv i snöfallet. 
 
Små röda stugor gör sig fint i snö. 
 
Vi försöker fortfarande lära småhönsen att fälla in vingarna när vi plockar upp dem, men de är lite flaxiga. 
 
Ur dagboken 910106: Vi följde honom hem halv ett. Det var kolmörkt och det hördes konstiga ljud från sjön. Jätteläskigt. 
 
(Jag var med en kompis i deras stuga som ligger vid en sjö och vi följde hennes kusin hem till deras stuga en bit bort.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Perfekt väder för korvgrillning helt enkelt! Vi har hunnit med en grillning och det var både gott och trevligt.

Svar: Ni är några av dem jag beundrar för att ni lyckats vara ute och umgås så mycket. Visst är det gott med grill!
Ylva

2021-01-06 @ 21:03:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Så mysigt att grilla ute även på vintern, och så gött !!

Svar: Ja, nu när vi äntligen har fått lite vinter är det jättemysigt att grilla!
Ylva

2021-01-06 @ 21:33:06
Postat av: Ama de casa

Såg verkligen mysigt ut där vid brasan :-)

Lät som en riktigt läskig mörkerpromenad det där. Kanske var det isen som lät? Om den nu hade lagt sig.

Svar: Det var kul att vi äntligen fick grilla. :-) Jag minns inte om det var då, men någon gång hörde vi skällande rådjur.
Ylva

2021-01-07 @ 10:38:51
URL: http://https://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ami

Det såg riktigt mysigt ut där med brasan!

Svar: Det var det, så himla skönt med vitt och inte bara grått ute!
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0