Vacker vinterdag

Idag har vi haft en riktig vinterdag och det har varit nästan tio grader kallt.
 
Det är trevligt när solen skiner in på frukostägget. 
 
Det är lite is på ån. 
 
För ungefär ett år sedan var det översvämning här.
 
Då gick vattnet ända upp till bron!
 
Jag åkte med till stugan och tittade på solnedgången. 
 
Vi bytte strö hos hönsen och då trodde de att det var kväll och hoppade upp på sovpinnen. 
 
Ur dagboken 910116: Jonas har lite svårt att förstå ibland. De hade bad och vi försökte få honom att säga vilken sal de skulle vara i. Simbassängen. Jaha. 
 
(Det är rimligt att säga simbassängen om man ska simma, så jag vet inte riktigt vad vi ville här.)
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka härliga vinterbilder! :-)
Hönsen verkar vara väldigt lättlurade ;-)

Om inte du förstår själv så behöver jag inte skämmas över att jag inte heller förstår :-D

Svar: Det var verkligen fint och jag har sett så många bilder på pulka- och skridskoåkning. Kul att barnen får lite vinter här.
På hönserier lurar de i hönsen att värpa två ägg per dygn, genom att tända och släcka oftare, det är lite läskigt.
Ylva

2021-01-17 @ 09:54:33
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Vilka härliga vinterbilder och kallt det har ni. Här får vi nöja oss med nollgradigt. Senare i veckan ska det visst bli plus åtta grader hörde jag. Rena vårvärmen även om det säkert bara är tillfälligt.

Svar: Det var väldigt tillfälligt sol och snö samtidigt, nu är det grått igen. Ja, snart ska det bli varmt, gärna lite sol också så kan det bli fint!
Ylva

2021-01-17 @ 19:14:15
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0