Vällingasjön

Idag åkte vi till en liten sjö som heter Vällingasjön. 
 
Den ägs av fiskeklubben Spöfolket som maken var med i förut. Jag tyckte att det lät sektartat när han berättade det... 
 
Vi gick runt sjön på en halvtimme på hala stigar, men lät bli att ramla omkull. Senast vi var här halkade jag i lera så att jag blev smutsig på hela ena benet, men som tur var skulle vi hem så det gjorde inget. Innan hade vi varit och ätit på tjusiga Toftaholms herrgård och där hade det varit jobbigt att vara skitig vid ankomst...
 
Ur dagboken 910117: Vi kom in i aulan efter att treorna hade haft CP-prov i svenska. Lasse hade suttit i fem timmar och var inte klar.  
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Väldigt smart av er att låta bli att ramla ikull ;-)

Oj... Det var allt en noggrann gosse, Lasse.

Svar: Ja, det var listigt! Lasse är min bror och den gången missuppfattade han uppgiften och skrev en dikt, men han fick femma och blev svenskalärare. :-)
Ylva

2021-01-18 @ 09:20:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Härligt med naturpromenader - snart får du göra som jag och använda broddar :)

Svar: Ja, det borde jag absolut göra, men dem har jag inte med mig när det behövs...
Ylva

2021-01-18 @ 16:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0