En tur på sjön

Idag har vi åkt en långtur med båten på Bolmen. 
 
Nu kanske inte den här svettiga figuren är en  så bra modell, men jag är fullutrustad för en dag på sjön. Tunika från ICA, flytväst från Biltema, Baddräkt från Ellos, solglasögon, French Connection från Synsam, scrunchie från Kappahl, SPF30 från Dollarstore. Synd att jag inte är sponsrad, men tur att jag är gift med en träbåtsfetischist! 
 
Vi hade en fin dag på sjön. 
 
Här vände vi för att slippa fastna på färjans vajrar som en båt gjorde nyligen. 
 
Ur dagboken 910703: Jag köpte lite godis och alla damtoaskyltar provocerade oss att gå på toa. En var missvisande och skickade ut oss på däck. 
 
(Detta var på färjan från Tyskland.)
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig dag på sjön och vilken vacker båt ni har!

Svar: Det var verkligen underbart! Hon glänser vackert i solen med sina trettio lager lack.
Ylva

2021-07-04 @ 10:13:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken tuff fullutrustad sjöbrud! Såg ut som en helt perfekt dag för en långtur på sjön :-)

Haha! Den där missvisningen påminde mig om en gång när vi var i Malaysia. Vi satt på en enkel restaurang vid havet och jag frågade servitören var toaletten fanns. Han tittade på mig och pekade sen ut mot havet :-D Det var allt en himla tur att vårt hotell låg väldigt nära...

Svar: Det var en härlig sjödag! :-) Haha, det var ju tur att du inte gick ut i havet! De kunde gott ha toalett (dass) på flera badplatser här. Jag har en kompis som måste gå ofta och då behöver man veta var närmaste toa finns.
Ylva

2021-07-04 @ 11:05:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Härlig båt ni har, ser njutsamt ut :)

Svar: Jag åker i och för sig gärna plastbåt också, men det är något särskilt med träbåtar.
Ylva

2021-07-05 @ 11:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0