Hemflytt

Idag flyttade jag hem från stugan, där jag bott större delen av semestern och maken sedan i maj på grund av att det är för varmt hemma. 
 
Nu har det svalnat av och blivit omväxlande väder, men jag hann nästan cykla min vanliga runda utan regn. 
 
Jag tror att det är någon stor maskin från kommunen som kört sönder gatan utanför vårt hus, det får de gärna laga och jämna ut marken så att vi inte alltid får vattenpölar där. 
 
Jag är nöjd med att vara inne i stan igen och kunna fara runt som vanligt. 
 
Ur dagboken 910731: Klockan åtta var det Sveaparksrock. Scapegoats och en till dålig grupp. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Var sak har sin tid helt enkelt.
Hoppas kommunen fixar till gatan.

Svar: Ja, jag ska snart börja jobba igen och då får det gärna vara lite svalare. Men synd om dem som tar semester i augusti för att det brukar vara varmare då...
Ylva

2021-07-31 @ 20:29:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

När jag var liten så bodde vi ute i stugan hela sommarlovet och flyttade in till stan igen lagom till skolstarten. Det var som två olika liv, faktiskt.
Du får väl hinta kommunen om det där hålet, dom kanske inte ens vet om att det finns?

Alla rocktillställningar kanske inte var så bra...

Svar: Det är ju så människor med sommarstugor brukar göra, men vi har bara 13 km till stugan och jag vill ofta hem så det är mest makens lekplats. Nu har nog kommunen mycket att göra efter översvämningen, men jag kanske ska klaga. Nej, alla rocktillställningar är inte bra och det där var lokala band och säkert gratis. :-)
Ylva

2021-08-01 @ 10:00:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vad härligt att ni kan växla mellan två boende.

Svar: Det bästa är att jag kan förvara maken i stugan, särskilt praktiskt när den ena är sjuk.
Ylva

2021-08-01 @ 10:24:57
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vad skönt att det blivit lite svalare, det kan ni behöva efter denna värme.
Från land till stad, kanske skönt det också.
Trevlig söndag!

Svar: Ja, faktiskt skönt att det blivit svalare, men det är bäst att beväpna sig med regnjacka för det kommer skurar. Ha det bra!
Ylva

2021-08-01 @ 10:31:55
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: lisa

Ja nu har det blivit betydligt svalare. Folk börjar också nu återgå till det normala livet igen efter semestern. Min man har en vecka kvar och har redan ågren haha kram

Svar: Ja, jag ska också börja jobba nu fast skolan inte börjar förrän den nittonde så det är inte så mycket att göra... Kram!
Ylva

2021-08-01 @ 12:21:49
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0