Kor och öl

Jag hade en bra kospaning på dagens cykeltur. 
 
Kalvarna är smarta och ligger i en sval jordhög i skuggan. 
 
De här såg härligt avslappnade ut, och lite suddiga för att jag zoomat.
 
Det här ser lite snålt ut men är min inflyttningspresent till vännerna som flyttat ihop från Ljungby och Värnamo till Lagan. Det är de tre glutenfria ölsorter som finns på flaska på vårt bolag till henne och lokalproducerat till honom: två från Ryssby och en från Hedemora (lokalproducerat för mig som kommer därifrån) och så är förvaringsväskan presenten. 
 
Ur dagboken 910706: Det var vid tolvtiden och Marit och jag skulle gå och köpa sega bilar. Då träffade vi Nicke. Han frågade om vi skulle med på grillfest. Det ville inte Marit men jag följde med. Så blev det inte. Vi gick till deras tält. 
 
(Världens censur. Jag hade aldrig träffat Nicke från Furuvik förut, men det hindrade inte mig från att följa med honom till campingen på Dala-rock.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det blir säkert en uppskattad present misstänker jag!

Svar: Ja, de blev glada. Min glutenintoleranta väninna blir nöjd när det finns något för henne.
Ylva

2021-07-06 @ 22:37:31
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Tony

Öl är väl alltid bra att få, trevlig förvaringskorg också. Nicke, Dala-rock, värmer, sommar, ljusa nätter, tält... jodåsåatt :-)

Svar: De blev glada. Ja, ack, vad många ljuva minnen från Dala-rock. Jag gick hem på nätterna, men man kunde besöka andra som campade. :-)
Ylva

2021-07-07 @ 07:19:14
URL: http://kulturinatur.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Coola kor :)

Det där är en trevlig present tycker jag, speciellt när Oppigårds är inblandat :)

Svar: Kor ser ofta ut att ta det coolt. Visst måste man stötta Oppigårds när man får chansen! :-)
Ylva

2021-07-07 @ 08:23:01
Postat av: Ama de casa

Jag gillar kossor :-)
Presenten var ju helt perfekt! Förvaringsväskan är superfin och öl är ju aldrig fel, speciellt när den är så nogsamt utvald.

Ojojoj... En censurerad dagboksanteckning alltså ;-)

Svar: Kor är fina! Jag dricker inte öl, men bad Systemkillen plocka fram glutenfria och sedan plockade jag några jag känner till. :-) Ja, den dagens dagbok kan jag inte visa för någon. ;-)
Ylva

2021-07-07 @ 09:27:13
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0