Kristina Nilsson

Kristina Nilsson var operasångerska och en av Sveriges största stjärnor. I år är det hundra år sedan hon dog och det uppmärksammades här idag. Hon upptäcktes på en marknad i Ljungby när hon bara var fjorton år. 
 
Jag och väninnan åkte in till stan för att se en föreställning med sång, fiol, flöjt och berättande om Kristina Nilsson. Det är ett intressant människoöde. 
 
Ur dagboken 910726: Mamma och jag åkte till stationen och köpte biljetter. En kille som skulle till Stockholm undrade vilket spår det var. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Härligt med lite kulturella evenemang igen :-)

Se där! Ni fick tag i biljetter till slut :-D

Svar: Ja, som du vet har jag klättrat på väggarna här utan min kultur! :-) Ja, nu blir det spännande att se vad vi skulle till Göteborg att göra. :-)
Ylva

2021-07-27 @ 08:58:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Ja, det får man verkligen säga. Trevligt dessutom att det händer lite saker igen.

Svar: Vi blir tacksamma för minsta lilla, men det var dessutom en trevlig föreställning med riktiga proffs.
Ylva

2021-07-27 @ 11:05:10
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Så trevligt att man uppmärksammar stadens stora dotter.
Den föreställningen skulle jag vilja se!
Tycker Kristina Nilsson är spännande.
Ha det bra!

Svar: Hon bodde aldrig här men det är fascinerande att hon upptäcktes på trappan till Gästgivaregården och det var en fin föreställning. Ha det fint!
Ylva

2021-07-28 @ 09:15:10
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0