Kulturkullan

Vecka 29
 
* Läser: Om trädens placering av Catharina Ståhlgren. En roman om en ung tjej i Göteborg på 70-talet, med poetiskt språk. 
 
Om trädens placering
https://www.adlibris.com/se/bok/om-tradens-placering-9789185385645
 
* Lyssnar på: Sanna Nielsen på Spotify. Jag har inte tittat så mycket på allsången på Skansen, men tycker om Sanna. 
 
* Veckans klipp: bäverunge
https://www.youtube.com/watch?v=5A_FCkTEwv4
 
* Veckans händelse: Korröfestivalen
http://www.korrofestivalen.se/
 
Nu har jag lyckats använda wifi från mobilen. Här kommer dagboksutdragen. (Hej, Ama, min trognaste dagboksläsare!) 
 
Ur dagboken 910718: Korten på Nicke kom idag. De var fina Jag höll på att bryta ihop först för mamma hade gömt dem. 
 
Ur dagboken 910719: Han åkte med Thomas och Anders på tomteparty vid Matsbosjön. Ungefär 20 tomtar mitt i sommaren. 
(Min bror var på tomtefest.) 
 
Ur dagboken 910720: Nicke har träffat en annan! Jag ringde och pratade med hans bror som sa att Nicke har åkt hem. Ringde och sa till Nicke att han kunde ha ringt. Men han hade ju varit borta. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Bävrar är sååå himla coola! Jag har sett såna på nära håll (ibland på tok FÖR nära), men aldrig ute i naturen fast jag har varit på spaning.

Hej, hej! Jag var lite orolig för dom försvunna dagboksdagarna, men är glad att du har med dig dagboken ut på landet och skrivit ifatt :-)

Taskigt av din mamma att gömma korten!

Tomtefest kan man väl ha när som helst! På en kryssning vi var på så firade dom "Christmas in July". Jag tycker att "Jul i juli" blir snäppet bättre faktiskt :-D

Nej men vilken sorglig dagboksanteckning den där sista. Snyft!

Svar: Jag har hört plask efter bäver och sett en bäver simma en gång, men oftast ser man bara när de gnagt sönder stammar. Konstigt att mamma gömt korten, det var nog inte medvetet. Ja, det var fruktansvärt sorgligt när Nicke inte ville träffa mig igen, jag hade hoppats att det skulle bli något av mitt dalarocksragg. Jul i juli är kul(i). :-)
Ylva

2021-07-20 @ 11:37:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Spontant lät titeln tråkig och omslaget var inte mycket roligare men det gäller att se till den inre skönheten :D

Svar: Jag fick den som recensionsexemplar från författaren så det var ju snällt, men annars hade jag inte lagt märke till den.
Ylva

2021-07-20 @ 12:17:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: lisa

Älskar bävrar, så söta och häftiga . Ungen var ju för underbar :)
Gillar också Sanna och precis som du har jag inte kollat på allsången ännu men kanske gör det ikväll :) Kram

Svar: Visst är det kul med bävrar! Ofta är det bra artister med på allsången. Jag försöker att inte titta på TV så mycket men det var någon dag när det var för varmt för att vara ute som jag låg inne och tittade på allsång. :-) Kram!
Ylva

2021-07-20 @ 13:34:38
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0