Glad midsommar!

Vi ska fira midsommarafton i stugan med grannarna och svärmor. 
 
Maken ser snällare ut än vad han är. Alltså, han är ju snäll, men de där vänliga ögonen lurar mig fortfarande. När han var inne i stan för att hämta lite saker hemma och jag sa att han skulle ta med min blommiga sommarklänning undrade han om det är den som ser ut som någon av hans mormors klänningar gjorde och det är inte positivt... Här försöker man vara lite sommarljuv...
 
Vi är sams nu och jag hoppas på lite mer romantiska ord ikväll. Glad midsommar!
 
Ur dagboken 910625: Nu har nästan alla slutat gå på Hospitationen. Jag sa till Aletta att vi inte måste och att det är så långtråkigt. Det tyckte hon också. 
 
(Jag försökte googla Hospitationen men fick bara fram praktik och fattar inte riktigt.)

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ja, det var väl inte dom snällaste orden, fast å andra sidan hade nog hans mormor jättefina klänningar :-)
Vilken superhärlig sommarbukett och verkligen en pampig midsommarkrans du knåpat ihop :-D

Jag måste erkänna att jag inte fattar så mycket av den där dagboksanteckningen heller...

Ha en glad midsommardag!

Svar: Mormorn hade hemska klänningar, men de var ändå lite gulliga på en nittioåring. :-) Min krans är återanvänd i flera år och köptes på Sweden Rock en gång. Undrar vad det var vi praktiserade där. Tack, det har varit en slapp och skön midsommardag. :-)
Ylva

2021-06-26 @ 09:38:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Ha ha, gammal man gör så gott han kan :D Hoppas ni fick en ljuv afton ;-)

Svar: Det blev en bra afton. Jag behöver ju inte lägga sju blommor under kudden. :-)
Ylva

2021-06-26 @ 10:56:06
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0