Pianobar och sjöbad

Vilken härlig helg det här är då! 
 
Igår gick jag och väninnan till Gästgivaregården på pianobar med den duktige musikern Kalle Lönn från Halmstad.
 
Det serverades tre små pizzor som visade sig vara fulla med fyllning, topping, eller vad det kan heta. Jag gillade inte löjrom, mussla och grillade grönsaker, men det fanns mycket annat gott på dem! 
 
Idag tog jag med samma väninna ut på sjön. Det har jag lovat länge och det var så kul att det äntligen blev av! Maken har köpt en stege så nu kan vi bada utan att behöva gå i land på en ö först. 
 
På vissa ställen låg det jättemånga båtar, men vi valde en lugnare ö att bada vid. Det finns inte bildbevis på det men det blev årets första sjödopp för mig. När vi kom hem till stugan sedan badade vi i dammen som var +28 grader! 
 
Apropå gårdagens inlägg om konfetti så samlar de hardcoreconfetti (metallspån) på makens jobb, men sedan slänger de det som man ska göra. Fy, vad ont det hade gjort om de kastat detta på folk!... 
 
Ur dagboken 910619: Marit och jag har "råkat" förfölja Tobias, Fredrik och Johan rätt mycket. De är så roliga. Alla har mobbat Martin. Tobias frågade om han haft en taskig barndom med enfärgat lego. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till premiärdoppet och en riktigt härlig helg!

Svar: Tack och det samma! Visst har det varit underbart! Nu tar jag dock tillbaka att jag vill ha tropiska nätter, för jag behöver ha det svalare i sovrummet för att kunna sova.
Ylva

2021-06-20 @ 09:37:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Kul med ett kulturevenemang i form av en pianobar :-) Fast hur man INTE kan gilla löjrom är för mig obegripligt...
Härligt med en sjötur med dopp också - stort grattis till badstegen :-D

Oj... Tycker synd om mobbade Martin. Jag hoppas att det var "snäll-mobbing" på skoj.

Svar: Löjrom smakar prickigt... Nu har jag fått en AC och en badstege och väntar bara på att vi ska bygga ett badrum så att jag får ett badkar. :-) Vi var taskiga mot Martin, men han var riktigt jobbig och det där med legot tyckte jag var jättekul.
Ylva

2021-06-20 @ 10:00:43
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0