Rhododendron och tåg

Vi har en bekant som har en vacker rhododendron.
 
Den har liksom exploderat på ett par dagar. 
 
Vår rhododendron tar det lite lugnare. 
 
Jag hade munskydd när jag klev på tåget från Alvesta till Stockholm men tog snabbt av det när jag var nästan ensam i vagnen. 
 
På vägen hem var det också lugnt men jag var lite missnöjd med min så kallade fönsterplats. 
 
Ur dagboken 910610: Åkte tåg, tåg, tåg. Liggvagn från Köpenhamn till Hamburg. Inte så bekvämt men skönt att sova. Vi är en liten gullig klass på 16 stycken så det blir nog kul. 
 
(Jag och min kompis åkte på språkresa till Hameln.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Den där fönsterplatsen lämnade verkligen en hel del att önska. Jag hade förmodligen blivit ganska så irriterad.

Vilken stor Rhododendron ni har!

Svar: Jag hade velat titta på det vackra sommarsverige! Dottern till husets förra ägare grävde upp det mesta i trädgården, men vår rhododendron är fantastisk!
Ylva

2021-06-10 @ 21:20:02
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

WOW!!! Vilken rhododendron! Fast jag tycker att er är rätt så tapper ändå :-)
Den fönsterplatsen var verkligen inte den bästa. När det var så lite folk, kunde du inte vara lite wild & crazy och byta plats?

10:e juni verkar vara en tågdag för dig :-D (Fast jag fattar att tågbilderna i dagens inlägg kommer från en annan junidag ;-) )

Svar: Vår är på väg och kommer att bli magnifik! :-) Ja, jag borde ha bytt, men då brukar det komma någon och vilja ha sin plats... Hoppas jag får åka tåg snart igen, och buss, och bil, och flyg, och båt. :-)
Ylva

2021-06-11 @ 09:40:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Rhododendron är så vackra, kort tid men maffiga :)

Kunde du inte bytt plats när det var så tomt på tåget till ett bättre fönster ? :)

Svar: Ja, de är otroligt vackra! Jag borde ha bytt plats men orkade inte, för de har koll på biljetten att man sitter på rätt plats.
Ylva

2021-06-11 @ 10:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0