Utspring

Idag var det studentutspring på Sunnerbogymnasiet där jag jobbar. 
 
Jag tog på mig min tuttifruttioutfit och en skolkollega utbrast; "Vilken vacker kombination, jordgubbar och melon!". 
 
Studenterna fick ha fyra gäster var som samlades runt pinnar på skolgården. Det brukar vara otroligt mycket folk här, men det var kul att vi kunde ha ett nästan normalt utspring i år trots allt. 
 
Här sprang ekonomklassen ut. Det är alltid kul att se studenterna, så fina och glada! 
 
På kvällen lade jag mig på en filt i trädgården, det kanske jag ska göra oftare för jag träffade en igelkott. Robotklippare är farliga för dem, men Shaun verkar vara kompis med kotten. 
 
Ur dagboken 910609: Klockan är bara halv fyra men jag kan lika gärna skriva nu för det kommer nog inte att hända nåt idag. Jag håller på att packa så hela mitt golv är fullt. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så härligt att det blev ett utspring i alla fall för studenterna har garantert längtat!

Svar: Ja, det var fint! De är som ett kosläpp. :-)
Ylva

2021-06-09 @ 21:31:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken jättefin tuttifruttioutfit! Härligt att det blev utspring, även om det var lite begränsat.
Tur att roboten och kotten verkar vara kompisar!

Haha! Det där med golvpackning är tydligen inte nåt nytt för dig :-D

Svar: Först tänkte jag att man kanske inte ska ha svart på studenten, men alla killarna har ju mörka kläder. Tjejerna har ljusa klänningar men jag såg flera av oss personal i svart. :-) Vi får se hur det går med kotten och Shaun, det vore kul att ha en kottfamilj under trappan. :-) Ja, golvpackning har jag hållit på med länge!
Ylva

2021-06-10 @ 09:49:13
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0