Vaccin, snaps och AC

Idag gick jag till Garvaren nöje för att covidvaccinera mig. 
 
Det låter ju lite sadistiskt och något nöje var det kanske inte, men det gick snabbt och smärtfritt och framför allt känns det väldigt skönt att ha fått första dosen så att det snart ska gå att leva lite mer normalt. 
 
Jag blev lokalpatriotisk och köpte fina snapsglas med flaska på Dollarstore, som vi får inviga på midsommar. 
 
Vi har äntligen köpt en luftkonditionering och jag vet inte hur andra installerar den men jag är ganska säker på att det inte är så här... '
 
Ur dagboken 910622: Jag spelade Scrabble, tysk Alfapet med Aletta och hennes kompis. Det var svårt. Tittade på Doktorn kan komma tills pappan skulle se på fotboll. Den snygge doktorn Callaghan hade inte flyttat än. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så länge som den fungerar som den ska blir det bra. Grattis till första sprutan!

Svar: Vaccinet, snapsen eller AC:n? :-) Det känns bra att förhoppningsvis slippa att bli allvarligt sjuk och smitta andra.
Ylva

2021-06-22 @ 21:46:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: lisa

vad skönt att du har vaccinerat dig äntligen :)
Vilka fina glas. Älskar dalahästmotiv. Det passar ju jättebra till midsommar också. :)
Haha huvudsaken är att den fyller sin funktion, luftkonditioneringen. :)
kram

Svar: Ja, det var riktigt skönt att få det gjort! Jag blev arg när jag hörde att de skulle släppa på 18-plussarna vecka 26 för det var innan jag hade lyckats boka... Dalahästar är fina och det är kul att en av de mest svenska symbolerna är från Dalarna. :-) Tyvärr låter AC:n jättehögt så vi kan inte ha den på på nätterna, men man får köra på dagarna. Kram!
Ylva

2021-06-23 @ 10:12:35
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till första sticket! :-)
Superfina snapsglas och matchande flaska (karaff?) till dom.
Vi lät andra installera våra ACar, annars hade det kanske sett ut sådär ;-)

Jag minns att vi spelade engelskt Alfapet när jag var på en månads ridläger i Cornwall mellan 6an och 7an. Assvårt!

Svar: Tack, det känns lite tryggare nu. Det var lite oväntat att jag som inte ens gillar snaps köpte dessa, men just på midsommar brukar jag falla för grupptrycket och snapsa. Jag har sett mystiska sladd- och slanglösningar i Spanien... Det är ju livsviktigt för er att AC:n funkar! Nu googlade jag att Scrabble är amerikanskt, men det finns uppenbarligen i Tyskland också. Man är lite handikappad på ett annat språk.
Ylva

2021-06-23 @ 16:04:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0