Första cykelturen

Jag hann göra årets första riktiga cykeltur i mars! Det blev nästan två mil idag sammanlagt. 
 
En gammal järnvägsbro som de renoverade när de gjorde cykelväg på banvallen. 
 
Ån Lagan sedd från bron. 
 
Jag invigde min gratisflaska från Rusta. Praktiskt med en hopvikbar flaska, men jag undrar om den torkar. 
 
Det var tretton grader varmt  (=jättevarmt när man inte är van vid värme) och blev ett mystiskt dis över Kånna kyrka. 
 
Bredvid kyrkogården ligger en riktigt gammal gravplats. Det var en härlig cykeltur, men jag hade motvind så att det tog nästan 40 minuter till Kånna och halva tiden tillbaka. Även beroende på att jag inte stannade och fotade på hemvägen. 
 
Ur dagboken 910331: Tog tunnelbanan till Piccadilly Circus och gick omkring där i flera timmar. Åt sega stekar på ett steakhouse. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig cykeltur du kom ut på! Börjar bli dags att plocka fram min snart. I går hade vi hela 17 grader men i dag har det varit lite svalare.

Svar: Åh, vad härligt! De pratade om värme här, men så varmt blev det aldrig. Det blåser dessutom jämt och det gör det väl hos er också.
Ylva

2021-03-31 @ 21:18:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken härlig tur i vackra omgivningar! Men allra finast var ändå vattenflaskan :-D

Ooops! Nu fastnade Pernillas låt i skallen på mig. Synd om Anders idag igen ;-)

Svar: Haha! Visst är det en cool flaska, klart att du vill ha en Rustareklampelare! :-) Ja, det var ju tråkigt för Anders, detta... ;-)
Ylva

2021-04-01 @ 09:23:07
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0