Om allergi

Jag har börjat känna av pollenallergin och tar nässprej. Tyvärr har jag inte hittat några tabletter som hjälper, men som tur är har jag mest problem med rinnande näsa. 
 
Den högra är ett pulver som ska skydda näsan mot allergi och den vänstra ett pulver som ska skydda mot influensa! Den tror jag inte riktigt på, men det skadar nog inte att testa. 
 
Maken gav mamma ett par svetsglasögon på skämt, och de är hennes bästa skydd mot pollen nu! 
 
Han har även gett henne en balaklava, också på skämt, som är bra när man åker skidor i minus tjugo. Jag saknar mina föräldrar, men ibland är det skönt att de bor femtio mil bort... 
 
Ur dagboken 910319: Jag har varit hos Åsa nästan hela dagen. Drabbade henne med matte och nk. Räkna ut volym är pest. Hoppas vi får formelsamling och att jag förstår att använda den.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka braiga presenter det blev trots att dom var menade som skämt :-)

Formelsamlingen var min bästa vän när jag läste fysik. Det var ju bara att leta i den så hittade man "facit" :-D

Svar: Ja, hon skiter i att hon ser galen ut, hellre det än att få allergichock. Jag håller med i princip. :-) Formelsamlingen lärde jag mig aldrig att fatta.
Ylva

2021-03-20 @ 09:09:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: lisa

Dom där måste jag prova. har ju problem med både allergi och rädsla för influensa :)
Bra skydd din mamma fick mot både allergi och corona :)

Kram

Svar: Ja, Nazalese tycker jag är bra mot allergin. Det vore ju himla smidigt om man kan skydda sig mot virus med pulver. :-) Haha, ja, där har hon ett munskydd också. Kram!
Ylva

2021-03-20 @ 10:52:44
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vad jobbigt med denna typ av allergi.
Väldigt bra presenter.
Skön lördag!

Svar: Jag är glad att jag bara har allergi i näsan. Hon är så glad över sina presenter! Ha det fint!
Ylva

2021-03-20 @ 14:27:05
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Usch, vad jobbigt med allergin! Men så bra presenter till din mamma 😃

Svar: Mamma har jättejobbigt med kli i ögonen så det är praktiskt med skyddsglasögon. :-)
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0