Om påsk

Tidsinställt inlägg på grund av Göteborgsresa. 
 
Jag fick ett kort som jag skrev till mormor för 40 år sedan. Här kan man tänka sig att mamma sagt att jag kunde skriva till mormor om att det skulle bli kul att komma dit till påsk. 
 
 
Ur dagboken 910326: Det bästa som finns är att sitta och luta sig mot ett träd. Med bark. Läsa Dovstojetskij (ungefär) kan man också göra, och laga flakmoppar. Han hade glömt gå ut på stan men glömt vad han skulle göra på stan ändå. 
 
(Jag och Åsa pratade med Emil.)
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vad kul att ha kvar såna gamla minnen :-) Gillar att du skrev att du längtade efter påskägget (istället för mormor) - ärlighet varar längst ;-)

Finns det träd utan bark? ;-) Att laga flakmoppar lät ju skoj :-D

Ha det fortsatt gött i Götet!

Svar: Jättekul att jag längtade så efter ägget! Jag minns att jag längtade efter mor- och farföräldrar också, men har alltid varit en godisgris så det där ägget var viktigt! :-) Laga flakmoppar låter skittråkigt, men vi skulle gärna vilja ha en. Tack, Göteborg är alltid kul!
Ylva

2021-03-27 @ 10:04:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilket fint minne att ha kvar.

Ha det gott i Göteborg!

Svar: Jättekul att få tillbaka gamla brev och kort! :-) Tack, det var kul i Göteborg!
Ylva

2021-03-27 @ 12:27:02
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Fint minne!
Jag älskade att skriva kort och brev, men stavade som en kratta p g a dyslexi, så troligen gick det aldrig att läsa, men det är ju tanken som räknas.
Trevlig helg i Götet!

Svar: Jättekul med gamla saker man skrivit, jag var duktig på att skriva tidigt. Vad tufft det måste varit för dig att lära dig då. Tack, vi har haft det härligt!
Ylva

2021-03-27 @ 14:43:03
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0