Osaby säteri

Jag åkte med vännerna till Osaby säteri där Herrgård de luxe ligger. Det är samma ägare som driver Kafé de luxe, Trädgård de luxe och Villa de luxe i Växjö som nu har startat ett café där. 
 
Det gamla säteriet ligger otroligt vackert!
 
Det är utsikt över en sjö i ett naturreservat.
 
Osabybomben var makalös med maräng, grädde och hallonkräm! 
 
De har gammeldags inredning och vi blev helt exalterade av allt det fina. 
 
Ur dagboken 910321: Följde med Åsa in i biblioteket. Hon frågade Emil om det var nån prs. Han satt och mecklade med en miniräknare, flinade och sa nånting om att det inte är det. 
 
(Jag vet inte vad prs är, men här var det viktiga Emil.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Men så gott!

Svar: Ja, väldigt mäktigt, men det brukar inte stoppa mig. :-)
Ylva

2021-03-21 @ 20:51:37
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

ser gött ut :)

Svar: Det var väldigt gott! Måste dit igen. :-)
Ylva

2021-03-21 @ 21:00:55
Postat av: Ama de casa

Vilket fint ställe och bomben såg verkligen smarrig ut. Precis lagom stor också :-D

Har klurat lite på prs men inte kommit till nån slutsats. Men det var ju Emil som var det viktiga ändå :-D

Svar: Det var ett fantastiskt ställe och vi var helt exalterade! Min bomb var mindre än vännernas, men jag blev mätt ändå. Åsa och Emil gick natur, om det kan vara till någon ledtråd. :-)
Ylva

2021-03-22 @ 10:03:55
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0